صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / ایران در ارائه سرویس های حیاتی به مردم سرآمد کشورهای جهان است
ایران در ارائه سرویس های حیاتی به مردم سرآمد کشورهای جهان است

وزیر نیرو:

ایران در ارائه سرویس های حیاتی به مردم سرآمد کشورهای جهان است

وزیر نیرو گفت : ایران در ارائه خدمات ویژه مربوط به کالا و سرویس های حیاتی از جمله مسائل مربوط به بهداشت و آب سرآمد کشورهای جهان است.

به گزارش کسب و کار نیوز ، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه انتقال آب سد ماملو به قرچک که در محل سایت آب شیرین کن این شهرستان برگزارشد اظهارداشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و جانفشانی های مردم در صحنه های مختلف نظام، ایران اسلامی توانسته یکی از کشوری سرآمد جهان در ارائه خدمات بویژه خدمات مربوط به کالاها و سرویس های حیاتی و اساسی از جمله آب و بهداشت باشد.
وی بیان کرد: ایران موفق شده از میراث گذشته و منابع طبیعی بخوبی استفاده کند، با سرعت زیاد مردم شهرها و روستاها را از آب سالم برخوردار سازد و بسرعت به شبکه های تأمین آب پایدار مجهز شود.
وزیر نیرو گفت: ایران به عنوان کشوری خشک و نیمه خشک، همواره با کم آبی مواجه است و باید شرایط زندگی را با وضعیت اقلیمی موجود تطبیق داد.
وی بیان کرد: پدران ما در طول سال ها خود را با کم بارشی و کمبود آب سازگار، طی هزاران سال این تمدن عظیم را زنده نگاه داشته اند و از نسلی به نسل دیگر منتقل کرده اند، بنابراین وظیفه داریم با استفاده صحیح از منابع موجود، آینده ای بانشاط برای فرزندان خود بسازیم.
اردکانیان ادامه داد: در صورتی که کم بارشی کشور نیز پایان یابد، تمامی مناطق روستایی کشور نیز از آب سالم با سطح کیفیت بالاتر از وضعیت موجود برخوردار می شوند.
وزیر نیرو اظهارداشت: با وجود کارهای ارزنده ای که در کشور صورت گرفته کماکان اقدامات موثر دیگری پیش روی است که از جمله می توان به مدیریت مصرف و تقاضای آب اشاره کرد .
وی با اشاره به اینکه نظام برای استحصال آب موجود و قابل دسترس اقدامات موثری نظیر احداث سد، شبکه های انتقال آب و تصفیه خانه انجام داده گفت: : کار بزرگتر در حوزه مصرف آب این است که در برخورد نزدیک و تنگاتنگ با مصرف کننده در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، شرب و بهداشت بتوانیم بر چگونگی مصرف صحیح این منابع هم تأثیر گذار باشیم .
وی تأکید کرد: مدیریت عرضه و تقاضای آب، اقدامی پرچالش است که باید با مدد گرفتن از فناوری های روز و بهره گیری از وسایل ارتباط جمعی ، گروه های مرجع و موثرین افراد ، به درجه ای از اطمینان دست یابیم.
اردکانیان گفت: دستیابی به این هدف به کار وسیع، پشتیبانی قانونی و سطح بالای مفاهمه بین مردم و مسئولان نیاز دارد.
طرح انتقال آب سد ماملو به قرچک با ۲۵۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید؛تصفیه خانه این سد که با عنوان تصفیه خانه هفتم تهران خوانده می شود به طول ۱۲ کیلومتر با لوله هایی به قطرهای ۶۰۰ تا ۹۰۰ میلی متر چدن داکتیل اجرا شده و از امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
قرچک در جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/۶۰۰۳/ ۱۰۰۸

همچنین مطالعه کنید:

برنامه‌ریزی دولت برای تامین برق پایدار صنایع با مشارکت مردم در تابستان امسال

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی افزود: امید است همانند سال‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.