صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / گل طلایی برای “آن”

بازی‌های به یادماندنی جام جهانی/ ۳۵

گل طلایی برای “آن”

گل طلایی بازیکن کره جنوبی برابر ایتالیا باعث شد میزبان جام جهانی ۲۰۰۲ به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند.

جام جهانی 2002

به گزارش کسب و کار نیوز، همه بازیکنان در دوران ورزشی سیر صعودی و نزولی دارند. برخی از آنها به بالاترین سطح ممکن میرسند و گاهی تنها این شرایط را در یک بازی تجربه می‌کنند. در رابطه با آن یونگ هوان این اتفاق در یک بازی رخ داد. او توانست در دیدار کره جنوبی و ایتالیا در جام جهانی ۲۰۰۲ یک گل به یاد ماندنی به ثمر برساند. کره در این بازی‌ها توانست تا نیمه نهایی صعود کند و بزرگ‌ترین افتخار یک تیم آسیایی را در جام جهانی رقم بزند. پیروزی میزبان برابر ایتالیا برجسته بود و در نهایت مقصد بعدی هوان را به سری آ تغییر داد.

میزبان با یک هدف در جام جهانی حاضر شد و آن هم کسب یک پیروزی در این بازی‌ها بود. زمانی که این تیم به یک هشتم نهایی صعود کرد و باید به مصاف ایتالیا می‌رفت شاگردان گاس هیدینک پیش از این ذهنیت خود را به خاطر پیروزی‌هایشان برابر لهستان و پرتغال را در مرحله گروهی عوض کرده بودند. پلنگ‌های آسیا دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند. با این حال هیدینک به چیز دیگری فکر می‌کرد و در طول رقابت‌ها به آن اصرار داشت. او می‌گفت: با اشتیاق زیاد پیش‌روی می‌کنیم.

بعدها مشخص شد چرا سرمربی هلندی از سوون خواست تا به جای آماده سازی برای دیدار برابر ایتالیا، بازی اسپانیا و ایرلند را از نزدیک تماشا کند.

از طرفی ایتالیا نیاز به برد در این بازی داشت تا بتواند عملکردهای نه چندان درخشانش را برابر مکزیک و کرواسی در ژاپن فراموش کند. با این حال ایتالیا اطمینان زیادی به قدرتش داشت. فرانچسکو توتی یک روز پیش از بازی به رسانه‌ها گفت: یک گل برای شکست کره کافی خواهد بود.

ایتالیایی‌ها در حالی وارد زمین شدند که ورزشگاه کاملا به رنگ قرمز تبدیل شده بود. پیش از نواخته شدن سرودهای ملی یک پلاکارد بزرگ به نمایش درآمد که رویش نوشته شده بود” یک ۱۹۶۶ دیگر”. این جمله به پیروزی کره شمالی برابر ایتالیا که ۳۶ سال قبل اتفاق افتاده بود برمی‌گشت.

جیوانی تراپاتونی دو مدافع اصلی خود یعنی فابیو کاناوارو و الساندرو نستا را در ترکیب قرار نداده بود و به جای آن‌ها فرانچسکو کوکو و مارک یولیانو برای نخستین بار به میدان رفتند. کریستین پانوچی به همراه پائولو مالدینی دیگر مدافعان این تیم بودند. تنها پنج دقیقه از بازی گذشته بود که خطای پانوچی روی سئول کی هیون در محوطه جریمه باعث شد  هواداران در انتخاب سرمربی ابهام پیدا کنند. هوان ضربه پنالتی را زد اما بوفون به راحتی آن را دریافت کرد.

همانطور که تصور می شد ایتالیا توانست در دقیقه ۱۸ پیش بیفتد. کریستین ویری توانست به دفاع حریف نفوذ و گل نخست را به نام خود ثبت کند. در ادامه آتزوری‌ها فرصت داشتند بازی را ۲ بر صفر کنند که این اتفاق رخ نداد. این در حالی بود که میزبان به سمت دروازه‌شان حمله می کرد و هوان دوبار فرصت گلزنی داشت.

با گذشت یک ساعت از زمان بازی هیدینک یک بازی تهاجمی را در برنامه خود قرار داد. در مقابل تراپاتونی، الساندرو دل پیرو و جانلوکا زامبروتا را بر نیمکت نشاند. کره با شش مهاجم سعی داشت دروازه ایتالیا را باز کند. در نهایت توانست به هدفش برسد و لحظات پایانی سئول بازی را به تساوی کشاند.

کره دوباره به بازی بازگشت و فرصت داشت در وقت‌های اضافه به پیروزی دست یابد. بدشانسی‌های ایتالیا ادامه پیدا کرد و توتی از بازی اخراج شد. تنها سه دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود که گل طلایی به ثمر رسید. توپ ارسالی لی یونگ پیو به هوان رسید و او با ضربه سر دروازه ایتالیا را برای دومین بار باز کرد. در کمال ناباوری کره به یک چهارم نهایی صعود کرد و ایتالیا به خانه بازگشت.

هوان به خاطر بازی درخشانش به شهرت رسید. او توانست سومین گلش را در جام جهانی ۲۰۰۶ به ثمر برساند و دروازه توگو را باز کند. هوان بهترین گلزن تیم ملی کره و بازیکن آسیایی در تاریخ جام جهانی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.