صفحه اصلی / استان ها / کردستان / کاهش مبادلات مرزی در کشور
کاهش مبادلات مرزی در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد:

کاهش مبادلات مرزی در کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به کاهش مبادلات مرزی در کشور، عنوان کرد: این مسئله بررسی شده است و بناست که در هیات دولت تصمیمات خوبی در راستای رونق مبادلات مرزی گرفته شود تا بخش عمده ای از مشکلات رفع شود.

تعاونی های مرزنشینان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد دره وزمی در شورای مبادلات مرزی استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته ۷۱ هزار و ۶۹۶ خانوار کردستانی در شعاع ۳۰ کیلومتری مرز، دارای کارت مرزنشینی و ۵۴ هزار نفر هم عضو تعاونی مرزنشینی بودند.

وی افزود: در سال جاری ۴۵ هزار و ۷۱۶ خانوار دارای کارت مرزنشینی و ۱۲ هزار خانوار فاقد کارت هستند که باید برای گرفتن آن اقدام کنند.

دره وزمی با اشاره اینکه در این راستا میزان سرانه ارزی از ۱۵۰ دلار به ۱۸۰ دلار افزایش یافته است، ادامه داد: در صورت تصویب این طرح در هیات دولت، میزان سهمیه برنج  هر نفر عضو تعاونی از ۲۵ کیلوگرم به ۴۰ کیلوگرم و واردات کالا هم از ۴۱ قلم به ۴۹ قلم افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین برای اقلام خوارکی هم میزان معافیت ها از ۷۰ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه اعلام کرد: براساس اعلام فرمانداری های استان کردستان برای ۲۳ هزار و ۳۰۷ خانوار در شعاع ۲۰ کیلومتری از مرزهای استان باید کارت پیله وری صادر شود که تاکنون برای ۱۶ هزار و ۷۸۴ خانوار کارت پیله‌وری صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه ۷۷ هزار و ۵۵۲ نفر در کردستان مشمول کارت مبادلات مرزی مرزنشینان شناسایی شده اند، گفت: حدود ۷۲ درصد برای افراد مشمول شناسایی شده در سطح سه بازارچه مرزی استان کارت الکترونیکی صادر و فعال شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.