صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / شایعترین‌ عوارض مصرف استروئیدها در مردان
شایعترین‌ عوارض مصرف استروئیدها در مردان

شایعترین‌ عوارض مصرف استروئیدها در مردان

استروئید آنابولیک، تستوسترون ساختگی شناخته می‌شود که معمولا ورزشکاران حرفه‌ای برای بهبود عملکرد خود و داشتن ظاهری عضلانی آن را مصرف می‌کنند.

آنابولیک استروئید

به گزارش کسب و کار نیوز، با این حال به گفته کارشناسان دانمارکی مصرف این استروئیدها در بین دیگر اعضای جوامع هم گسترش پیدا کرده است به گونه‌ای که نتایج برخی از مطالعات نشان می‌دهد تقریبا ۲۰ درصد مردانی که تمرینات قدرتی تفریحی انجام می‌دهند از استروئید آنابولیک مصرف می‌کنند.

به گزارش مدیکال دیلی، به گفته کارشناسان سوء مصرف این استروئیدها می‌تواند عوارض و پیامدهای جدی برای سلامتی داشته باشد که شامل موارد زیر است:

۱- رفتارهای تهاجمی: به گفته محققان افرادی که سابقه رفتارهای تهاجمی دارند با مصرف این استروئیدها خشن‌تر و پرخاشگرتر می‌شوند.

۲- ریزش مو: سطح بالای تستوسترون فاکتور هورمونی است که می‌تواند احتمال ریزش مو را تقویت کند. همچنین در حالیکه استروئیدها موجب ریزش مو در تمامی افراد نمی‌شوند اما می‌توانند سرعت نازک شدن موها را افزایش دهند.

۳- تغییر غیرعادی فرم سینه‌: پیامد دیگر مصرف استروئید آنابولیک رشد غیر معمول سینه در مردان است.

۴- مشکلات قلبی: مصرف استروئید آنابولیک ممکن است توانایی قلب را در پمپاژ خون کاهش دهد و همچنین مصرف آن با سفت شدگی عروق مرتبط است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آمادگی ایران برای صادرات دارو به ارمنستان

به گزارش کسب و کار نیوز، همزمان با برگزاری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.