صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / زنگنه خواستار حمایت اوپک از کشورهای تحت تحریم شد
زنگنه خواستار حمایت اوپک از کشورهای تحت تحریم شد

زنگنه خواستار حمایت اوپک از کشورهای تحت تحریم شد

وزیر نفت ایران در نامه‌ای به رئیس دوره‌ای کنفرانس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، خواستار گنجاندن دستورکار جداگانه‌ای در کنفرانس آتی اوپک تحت عنوان «حمایت اجلاس وزرای اوپک از اعضایی که تحت تحریم‌های غیرقانونی، یک جانبه و فرامرزی قرار می‌گیرند» شد.

به گزارش کسب و کار نیوز از وزارت نفت، بیژن زنگنه در نامه خود به سهیل محمد المزروعی وزیر انرژی و صنعت امارات و رئیس دوره‌ای کنفرانس اوپک، با اشاره به تحمیل تحریم های یک جانبه و غیرقانونی ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای «ماده ۲» اساسنامه اوپک مبنی بر حمایت از منافع هر یک یا همه کشورهای عضو تاکید کرد.
وی در این نامه آورده است: چنانچه در نتیجه اعمال این تحریم‌ها، سهم جمهوری اسلامی ایران از بازار نفت کاهش یابد، پس از رفع محدودیت‌های غیرقانونی اعمال شده، ایران در اسرع وقت به سطح تولید عادی خود بازخواهد گشت و هیچگونه محدودیتی را در این خصوص نخواهد پذیرفت.
زنگنه با اشاره به اظهارنظر برخی اعضای اوپک در روزهای اخیر متذکر شده است که هیچ کشوری سخنگوی اوپک نیست و تصمیم‌های سازمان تنها با اجماع همه اعضای آن صورت می‌گیرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۱۸ اردیبهشت ماه با تکرار اتهام هایی علیه ایران، این کشور را از برجام خارج و اعلام کرد تحریم های یک جانبه تعلیق شده کشورش علیه ایران را در فرصتی ۹۰ تا ۱۸۰ روزه باز می گرداند که با موضع گیری های متعدد از سوی کشورهای مختلف به ویژه اتحادیه اروپایی مواجه شد.
اقتصام**۹۱۸۹**۱۸۳۴

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.