صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / تغییر الگوی کشت سیب‌زمینی در اردبیل شکست خورد
تغییر الگوی کشت سیب‌زمینی در اردبیل شکست خورد

تغییر الگوی کشت سیب‌زمینی در اردبیل شکست خورد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح جایگزین کشت سیب‌زمینی در دشت اردبیل که با تغییر الگوی کشت با محوریت چغندر قند انجام شده به دلایلی با ناکامی و شکست روبرو شده است.

برداشت سیب زمینی و سیر در مزارع همدان

به گزارش کسب و کار نیوز، خلیل نیکشاد در جلسه بررسی مشکل چغندرکاران با تائید صحبت‌های رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل در ارتباط با عدم پرداخت مطالبات کشاورزان از سوی کشت و صنعت مغان اظهار کرد: ما در سه چهار سال اخیر به عنوان الگوی کشت جایگزین سیب‌زمینی به زارعین دشت اردبیل توصیه کردیم تا چغندر قند بکارند که در این حرکت کمیسیون کشاورزی اتاق اردبیل با پرچمداری این کار سعی کرد تا وضعیت مناسبی را در ایجاد انگیزه و رغبت زارعین و کشت چغندر قند فراهم آورند.
وی خاطرنشان کرد: ما نیز در حد اختیارات و توانمان نسبت به تامین بذر و نهاده‌های کشت این محصول کمک‌کار زارعین شدیم تا محصول استحصال شده به کارخانه قند مغان ارسال و مطالبات چغندرکاران نیز پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: از رقم محاسبه شده تنها ۲۳ درصد تاکنون به زارعین پرداخت شده و مابقی مطالبات بعد از گذشت ماه‌ها از تحویل محصول به زارعین پرداخت نشده و از این جهت بهره‌برداران با مشکلات عدیده و گله‌مندی‌های به حقی روبرو بودند که ما تنها باید از این بابت از آنها عذرخواهی کنیم.

نیکشاد گفت: در رایزنی‌هایی که با مدیرعامل کشت و صنعت داشتیم آنها پیشنهاد کردند تا به جای این مطالبات شکر تحویل زارعین دهند که بعید به نظر می‌رسد با این قیمت پایین شکر، کشاورزی حاضر باشد محصول شکر را به فروش برساند.

وی ادامه داد: متاسفانه پیگیری‌های ما در پرداخت مطالبات زارعین تاکنون جواب نداده و به نظر می‌رسد پرچمداری این حرکت در جایگزینی کشت چغندر قند به جای سیب‌زمینی با شکست روبرو شده و زارعین نیز دچار خسران شده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد رطوبت بالای شکر موجود در بازار بیان کرد: ما اطلاعی از این موضوع نداریم و بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ داده باشد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.