صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / اگر می خواهیم کشور عزت مند باشد هیچ راهی جز کار و تلاش نداریم
اگر می خواهیم کشور عزت مند باشد هیچ راهی جز کار و تلاش نداریم

وزیر بهداشت در جشنواره تجلیل از خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک:

اگر می خواهیم کشور عزت مند باشد هیچ راهی جز کار و تلاش نداریم

وزیر بهداشت گفت: شاید هیچ فرصتی در زندگی انسان بهتر از این نباشد که آنچه خدا به انسان بخشیده را در امور خیر ببخشد و انسان در حد نیاز از مال خود استفاده کرده و بقیه را در راه خدا هدیه کند و این اوج انسانیت است.

وزیر بهداشت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در جشنواره خیرین سلامت بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، اظهار داشت: حوزه سلامت برای انجام کارهای خیر بی‌نظیر است و با هیچ حوزه دیگری قابل مقایسه نیست چرا که به فرموده امام صادق(ع) خداوند در دل بیماران و آه و ناله آنها است و خدا به موسی فرمود که من در دل بیماری بودم که در همسایگی تو بود.

وزیر بهداشت ضمن تقدیر از خیرینی که در ساخت فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک مشارکت داشتند، گفت: خیرین سلامت بدانند که با اقدام خود، بهترین هدیه را برای آیندگان، بهترین درس را به فرزندان و بهترین خیر را در حق پدر و مادر خود انجام دادند.

دکتر هاشمی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل بیمارستان ۴۸۰ تختخوابی ولیعصر(عج) اراک، اظهار داشت: این پروژه بسیار مهم و مورد نیاز است که البته دغدغه مسئولان، امام جمعه و نمایندگان مردم در مجلس است چون استان مرکزی از نظر تعداد تخت های بیمارستانی و نیروی انسانی علیرغم اقدامات انجام شده، ضعیف است و باید اقدامات بیشتری در این حوزه انجام شود.

وزیر بهداشت با اشاره به فرازهایی از دعای افتتاح، گفت: اگر می خواهیم کشور عزت مند باشد هیچ راهی جز کار و تلاش نداریم و متاسفانه کشور، قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی، گرفتار حاشیه ها شده اند و در برخی مواقع، متن یا مردم فراموش شده و به حاشیه ها می پردازیم بنابراین راه نجات کشور، کار، تلاش و عمل خالصانه است که در سایه وحدت و همدلی محقق خواهد شد.

دکتر هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر در کارزاری قرار گرفته ایم که شرورترین افراد و دشمنان برای نابودی کشور، انقلاب و اسلام، جمع شده اند و لازم است که وحدت داشته باشیم و عزت اسلام در سایه بالانگه داشتن بیرق و پرچم جمهوری اسلامی ایران است و هر کسی خلاف این جریان حرکت کند، به کشور، مردم و تاریخ و تمدن خود آسیب وارد کرده است البته مشکلاتی هم وجود دارد که باید برطرف شوند و دوباره از کج راهه و بیراهه به مسیر اصلی باز گردیم که با رعایت تقوای الهی میسر خواهد شد و این مسیر به از بین بردن خود محوری، خودبینی، قدرت طلبی و صفات رذیله کمک می کند.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در دعای افتتاح فرازهایی در مورد دولت کریمه که نهایت آن دولت صاحب الامر است، می خوانیم و عزت اسلام و ذلت کفار را از خدا طلب می کنیم اما ذلت کفار، تنها با توپ، تانک، اسلحه و موشک حاصل نمی شود بلکه ذلت کفار با فکر، علم و دانایی، محقق خواهد شد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: ممکن است در شرایطی که تحت فشار باشیم، بخشی از قدرت کشور، نظامی باشد اما همانگونه که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند، دانایی و علم ماندگار است و باید تلاش کنیم که آیندگان را به این سلاح، مسلح کنیم.

وزیر بهداشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم نیری دبیر فقید مجمع خیرین سلامت کشور، گفت: امیدواریم در این شب عزیز، روح خیرین از دنیا رفته شاد باشد و با ائمه اطهار محشور شود.

دکتر هاشمی از خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اراک به دلیل اتمام پروژه فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک تقدیر کرد و گفت: از خیرینی که برای ساخت فاز سوم این بیمارستان اعلام آمادگی کردند سپاسگزارم البته ساخت هر تخت بیمارستانی حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و اگر بنا باشد فاز سوم ساخته شود، مشارکت صنایع حاضر در استان که البته در ساخت فاز دوم نیز مشارکت داشتند، ضروری و مهم است اما دولت نیز وظیفه خود می داند که به این پروژه کمک کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

۱۱۶ قلم دارو در فهرست گران‌ترین تجویزها

به گزارش کسب و کار نیوز ، امیرحسین حبیبیان – معاون مرکز آمار و فناوری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.