صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هشدار دمشق درباره قصد آمریکا برای به راه انداختن “نمایش شیمیایی” دیگری در سوریه
هشدار دمشق درباره قصد آمریکا برای به راه انداختن “نمایش شیمیایی” دیگری در سوریه

هشدار دمشق درباره قصد آمریکا برای به راه انداختن “نمایش شیمیایی” دیگری در سوریه

یک منبع مسؤول در کمیته منع تسلیحات شیمیایی سوریه تاکید کرد، آمریکا قصد دارد با همکاری داعش و شبه‌نظامیان سوریه دموکراتیک، "نمایش" حمله شیمیایی دیگری در برخی مناطق سوریه به نمایش بگذارد.

شیمیایی سوریه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری سانا، “کمیته ملی سوریه برای اجرای توافق‌نامه منع تسلیحات شیمیایی” نسبت به احتمال نمایش حمله شیمیایی دیگری در یکی از مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و نیروهای آمریکا در شرق رود فرات هشدار داد.

به گفته یک منبع در کمیته مذکور، اقدام مذکور واشنگتن در راستای خط مشی خصمانه این کشور علیه سوریه و تشویق تشکیلات تروریستی وابسته به آن برای ادامه دادن به جنایت‌های خود علیه ملت این کشور و طولانی کردن بحران سوریه است.

طبق گفته این منبع، کمیته اطلاعات موثقی به دست آورده که نشان می‌دهد تروریست‌هایی که قبلا با داعش همکاری داشته و در حال حاضر با نیروهای تحت امر آمریکا موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک(قسد) همکاری می‌کنند برخی از خانواده‌های ساکن در مناطق تحت کنترل “قسد” را به پایگاه آمریکایی موجود در میدان نفتی “الجفره” واقع در شرق رودخانه فرات در حومه دیرالزور برده‌اند تا اجرای نمایشی را به آنها آموزش دهند که نشان دهد در معرض گلوله‌باران توپخانه‌ای حامل مواد شیمیایی از سوی ارتش سوریه قرار گرفته‌اند.

این منبع افزود، نیروهای آمریکایی با هماهنگی نیروهای سوریه دموکراتیک اقدامات تحریک‌آمیری علیه نیروهای مسلح سوری مستقر در اطراف میدان نفتی الجفره انجام می‌دهند و احتمال دارد این نمایش را در یکی از روستاهای آن منطقه به اجرا درآورند.

منبع مذکور افزود: سوریه این نمایش جدید سازمان‌های آمریکایی را محکوم می‌کند که برخی کشورهای غربی دیگر مانند فرانسه و انگلیس نیز در چنین جنایت‌هایی دست دارند تا بار دیگر این موضوع را دستاوزیری برای تجاوزها و توطئه‌های خود علیه سوریه و همپیمانانش در سطح بین‌المللی قرار دهند و نیات خود در برگزاری نشست فوق‌العاده کنفرانس عمومی سازمان منع تسلیحات شیمیایی را پیش ببرند.

تاکنون دو بار آمریکا و همپیمانانش مواضع ارتش سوریه و زیرساخت‌های علمی و تحقیقاتی این کشور را به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی هدف قرار داده‌اند.

این منبع در پایان گفت، سوریه‌ بار دیگر تاکید دارد که استفاده از سلاح شیمیایی امری غیراخلاقی و با هر دلیل و بهانه‌ای و در هر زمان و مکانی غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.