صفحه اصلی / ورزشی / توپ و تور / نحوه جدید مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا
نحوه جدید مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا

نحوه جدید مسابقات بسکتبال باشگاه‌های آسیا

فیبا با هدف توسعه کیفی مسابقات باشگاهی آسیا نحوه جدید رقابت‌ها را تعیین کرد.

دیدار بسکتبال تیم های یس آل گرگان و پتروشیمی بندر امام

به‌ گزارش ‌ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی تغییرات در نحوه برگزاری مسابقات باشگاه‌های آسیا را اعلام کرد که در این شکل جدید، تیم‌ها جز مسابقات انتخابی مناطق باید در یک رقابت انتخابی دیگر هم شرکت کنند.

طبق برنامه‌ریزی جدید تیم‌های شرق آسیا به طور مستقیم راهی جام باشگاه‌ها می‌شوند و چهار تیم از مناطق دیگر و پس از برگزاری مسابقات انتخابی سهمیه این تورنمنت را کسب می‌کنند.

قرار است تیم‌های قهرمان چین تایپه، تیم اول جنوب آسیا، مونو و مپایر تایلند و پلیتا جایا اندونزی در یک تورنمنت شرکت کنند که دو تیم سهمیه باشگاه‌های آسیا را کسب می‌کنند. این مسابقه برای منطقه جنوب شرق آسیا است.

در منطقه غرب آسیا نیز سه تیم اول یعنی پتروشیمی ایران، الریاضی لبنان و سریت رام الله فلسطین باید در تورنمنتی با سه تیم اول منطقه خلیج فارس یعنی شارجه امارات، المنامه بحرین و العربی قطر، قهرمان قزاقستان و تیمی  با وایلد کارت رقابت کنند.

این هشت تیم در دو گروه رقابت دارند. تیم اول منطقه خلیج فارس، تیم‌های دوم و سوم غرب آسیا و قهرمان قزاقستان در یک گروه و تیم اول غرب آسیا با تیم‌های دوم و سوم منطقه خلیج فارس با تیم وایلد کارت در گروه دیگر پیکار می‌کنند و دو تیم از این دو گروه به جام باشگاه‌های آسیا صعود می‌کند.

از منطقه غرب، آسیای میانه، خلیج فارس، جنوب و جنوب شرق چهار تیم به جام باشگاه‌های آسیا صعود می‌کنند و در نهایت با چهار تیم از شرق قاره در دو گروه چهار تیمی مسابقه می‌دهند.

نماینده کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن و فیلیپین از منطقه شرق آسیا به طور مستقیم در این تورنمنت شرکت می‌کنند.

نحوه جدید برگزاری مسابقات طبق عکس زیر است:

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تیم بسکتبال باویلچر مردان

حضور تیم بسکتبال باویلچر مردان در قهرمانی آسیا تایلند با ویلچرهای شکسته!

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, مهرداد آگین افزود: برای شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.