صفحه اصلی / استان ها / قم / صادرات ۷ میلیون دلاری فرش از قم طی سال گذشته
صادرات ۷ میلیون دلاری فرش از قم طی سال گذشته

صادرات ۷ میلیون دلاری فرش از قم طی سال گذشته

مدیرکل گمرکات استان قم گفت: در سال 96 استان قم 7 میلیون دلار فرش صادر کرده است.

فرش

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، محمد خلیلی ظهر امروز در دومین جلسه کار گروه توسعه صادرات استان قم در سالن امام جواد (ع) استانداری عنوان کرد: یکی از ظرفیت های مهم صادراتی در قم فرش است که در این باره لازم است مشکلات صادراتی رفع گردد.

مدیرکل گمرکات استان قم افزود: در سال ۹۳ با وجود اینکه حجم بالایی از فرش از قم صادر شد اما هیچ یک از گمرک استان صادر نشد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ نیز استان قم ۷ میلیون دلار فرش صادر کرده است که تمامی آن‌ها از گمرک اصفهان و تهران صادر شد.

خلیلی بیان کرد: این موضوع را در کارگروه‌های صادراتی مطرح کردیم تا بتوان با احصاء مشکلات صادراتی از طریق گمرک قم اقدام کنیم.

وی گفت: با تمهیدات لازم اظهار نامه‌های صادراتی نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد داشته است و به طور کلی میانگین توقف خودروهای حمل بار در گمرک ۳ ساعت و نیم بوده است.

مدیرکل گمرکات استان قم افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد صادرات به طور مستقیم به مرزها می‌رود زیرا نیازی به ارزیابی بار و یا توقف کالا نیست و هیچ تعلل و توقفی صورت نمی‌گیرد.

‌در آشفتگی بازارهای صادراتی، باید از صادرکننده حمایت کرد

استاندار قم گفت: در آشفتگی بازارهای صادراتی، باید از صادرکننده حمایت کرد و در جهت رفع موانع صادراتی گام برداشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید مهدی صادقی هم در دومین جلسه کار گروه توسعه صادرات استان قم عنوان کرد: بسیاری از مباحثی که در این نوع جلسات مطرح می شود کارشناسی شده نیست.

استاندار قم افزود: با شناخت آسیب‌های موجود در زمینه صاردات باید مباحث تخصصی در کمیته‌های صادراتی به صورت کارشناسی ارائه شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهم در توسعه اقتصادی استان قم، صادرات است. در آشفتگی بازارهای صادراتی، باید از صادرکننده حمایت کرد و در جهت رفع موانع صادراتی گام برداشت.

صادقی اظهار کرد: همه مسئولان نسبت به آشفتگی های صادراتی آگاهی دارند با شناسایی صحیح بازارهای هدف و ماندگاری در بازارهای بین المللی می‌توان بخش زیادی از مشکلات را رفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: حفظ بازارهای بین المللی، تخصص و تکنیک‌های خاص خود را می‌طلبد، در این راستا دستگاه‌های دولتی باید به سیستم صادراتی و بخش‌های خصوصی در امر صادرات مساعدت کنند.

استاندار قم بیان کرد: عدم ثبات در بازارهای بین المللی از چالش های جدی فراروی صادرات است با تقویت نمایشگاههای دائمی در تسهیل صادرات می توان اقدام کرد.

وی تاکید کرد: شراکت حوزه‌های تولیدی و صنعتی موجب توسعه صادرات و استحکام پایه های صادراتی می‌شود.

صادقی عنوان کرد: حوزه کشورهای آفریقایی از ظرفیت‌های مهم صادراتی به شمار می‌رود، باید سرمایه‌گذاری‌های صادراتی را به سمت این ظرفیت‌های مهم سوق دهیم.

وی تصریح کرد: قم در حوزه تولید کفش دارای موفقیت‌های زیادی است و تا ۸۰ درصد واحدهای فعال در این زمینه تولید دارند که باید در صادرات نیز به این امر توجه داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.