صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تصویب سلسله مراتب جدید معابر شهری در جلسه شورای عالی ترافیک
تصویب سلسله مراتب جدید معابر شهری در جلسه شورای عالی ترافیک

تصویب سلسله مراتب جدید معابر شهری در جلسه شورای عالی ترافیک

صد و چهل و پنجمین جلسه شورای عالی ترافیک با موضوع بررسی طرح بهنگام سازی سلسله مراتب معابر شهری و آرام سازی ترافیک معابر برگزار شد.

شورای عالی ترافیک

به گزارش کسب و کار نیوز، این جلسه با موضوع بررسی طرح بهنگام سازی سلسه مراتب معابر درون شهری و آرام سازی ترافیک معابر با محوریت نصب و به کارگیری سرعت گیرها و سرعت‌کاه ها به ریاست هوشنگ خندان‌ دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، سردار مهری رئیس‌ پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا،‌ پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور عصر امروز چهارشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد.

در دستور جلسه امروز شورای عالی ترافیک سلسله مراتب جدید معابر شهری تصویب شد که بر مبنای این سلسله مراتب؛ بزرگراه،‌ آزادراه، شریانی اصلی، شریانی فرعی، جمع کننده،‌ پخش کننده و معبر محلی برای نام‌گذاری معابر انتخاب شد و از این پس بر اساس این سلسله مراتب می توان از علائم و تابلوهای عبور و مرور مناسب معابر استفاده کرد.
همچنین دستور جلسه دیگر امروز، بررسی طرح آرام سازی ترافیک معابر با محوریت بحث نصب و بکارگیری سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌ها بود.
در ادامه جلسه شورای عالی ترافیک مطرح شد که با توجه به اینکه هر شهر دستورالعمل و ضوابط خاصی برای استفاده از سرعت‌گیرها تهیه کرده و رویه واحدی در کشور برای آرام سازی معابر خصوصاً در بحث سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه ها نبود، دستورالعمل کلی برای اجرا در سراسر کشور براساس ضوابط داخل کشور و طرحهای اجرایی کشورهای دیگر تهیه شد که پس از اجرای این دستورالعمل، گزارشی نیز از تمام معابر کشور درباره وضعیت سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه ها و نتایج استفاده از طرح آرام سازی معابر در بازه زمانی سالانه جمع آوری و بررسی خواهد شد.
براساس به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دستور العمل نصب سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه ها تنها در معابر جمع کننده و پخش کننده انجام خواهد شد و در بزرگراهها و آزادراهها و همچنین معابر محلی براساس قانون از سرعت گیرها و سرعت‌کاه ها استفاده نخواهد شد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زمان اجرای افزایش جرایم رانندگی/ جریمه‌ها تا ۵۰۰ برابر افزایش می‌یابد

به گزارش کسب و کار نیوز ، سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.