صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / استقرار ۸ دستگاه آمبولانس در مناطق پرتردد مشهد
استقرار ۸ دستگاه آمبولانس در مناطق پرتردد مشهد

در پی آلودگی شدید هوا

استقرار ۸ دستگاه آمبولانس در مناطق پرتردد مشهد

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اورژانس مشهد، هشت دستگاه آمبولانس را در مکان‌های پرتردد مستقر کرده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رضا وفایی‌نژاد اظهار کرد: از صبح روز گذشته سایت آلاینده‌های زیست‌محیطی نشان داد که شاخص آلودگی هوا بالای ۲۰۰ است. این موضوع بدین معنا است که شرایط برای افراد آسیب‌پذیر نامناسب است. بر اساس دستورالعمل اجرایی پایش آلاینده‌های هوایی مسئولیت‌هایی به دانشگاه فردوسی و وزارت بهداشت سپرده شده است.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص هماهنگی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها با اداره کل مدیریت بحران انجام شد، ادامه داد: شاخص‌ها نشان می‌دادند که آلودگی در مناطقی همچون الهیه، خاقانی، سرافرازان، بلوار چمن و بلوار شهید کریمی بالای ۲۰۰ است. اورژانس مشهد، ۸ دستگاه آمبولانس را در مکان‌های پرتردد این مناطق مستقر کرده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: بیمارستان‌هایی که در این مناطق هستند، همچون بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم، هاشمی‌نژاد، شریعتی، مهرگان، ۱۷ شهریور، ۲۲ بهمن و رضوی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

وفایی‌‌نژاد افزود: در این روزها افرادی که به بیماری‌های قلبی، ریوی و آسم مبتلا هستند، باید سعی کنند فعالیت بدنی کمتری داشته باشند و افرادی که بیشتر آسیب‌پذیر هستند همچون سالمندان، بیماران و اطفال جز در موارد ضروری، از منزل خارج نشوند. بهتر است مردم به‌جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. استفاده از ماسک از جمله اولویت‌هایی است که به مردم پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.