صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آمریکا کره‌شمالی را بابت حملات سایبری جدید سرزنش کرد
آمریکا کره‌شمالی را بابت حملات سایبری جدید سرزنش کرد

آمریکا کره‌شمالی را بابت حملات سایبری جدید سرزنش کرد

دولت آمریکا هشداری شامل جزئیات فنی درباره یک سری حملات سایبری منتشر کرده است که دولت کره‌شمالی را بابت این مساله هدف انتقاد قرار می‌دهد.

حمله سایبری

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تازه‌ترین هشدار وزارت امنیت داخلی آمریکا (دی‌اچ‌اس) و اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) درباره حملات سایبری است که از نظر ایالات متحده دولت کره‌شمالی عامل آن است.

نماینده هیات پیونگ‌یانگ در سازمان ملل درباره این هشدار اظهارنظری نکرده است. کره‌شمالی مکررا مشارکت در حملات سایبری علیه سایر کشورها را تکذیب می‌کند. این گزارش در شرایطی منتشر می‌شود که مذاکره‌کنندگان آمریکا و کره‌شمالی برای از سرگیری طرح‌های برگزاری نشست احتمالی ۱۲ ژوئن میان رهبران دو کشور تلاش می‌کنند. اف‌بی‌آی و دی‌اچ‌اس گزارش مشابهی هم در ژوئن ۲۰۱۷ منتشر کرد اما در آن زمان روابط میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ بر سر آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی پر تنش بود.

دولت آمریکا از نام مستعار “کبرای پنهان” برای توصیف عملیات‌های سایبری دولت کره‌شمالی استفاده می‌کند و به گفته آنها، این عملیات‌ها رسانه‌ها، هوافضا و بخش‌های مالی و زیر ساخت‌های حیاتی در ایالات متحده و سراسر جهان را هدف می‌گیرد.

در گزارش روز سه‌شنبه قربانیان این حملات مشخص نشدند و قسمت‌هایی از آن با اشاره به گزارشی در فوریه ۲۰۱۶ از جانب چندین شرکت امنیتی است که همین گروه را بابت یک حمله سایبری در ۲۰۱۴ علیه شرکت سونی پیکچرز سرزنش می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.