صفحه اصلی / ورزشی / فوتبال و فوتسال / چراغ‌پور: در جام جهانی دست و پا بسته نیستیم/ اسپانیا و پرتغال ما را خطرناک می‌دانند
چراغ‌پور: در جام جهانی دست و پا بسته نیستیم/ اسپانیا و پرتغال ما را خطرناک می‌دانند

نگرش‌ها و پلن‌های جایگزین کی‌روش همیشه جواب داده است

چراغ‌پور: در جام جهانی دست و پا بسته نیستیم/ اسپانیا و پرتغال ما را خطرناک می‌دانند

کارشناس فوتبال ایران می‌گوید اگر مقالات خارج از کشور را بخوانید متوجه می‌شوید که پرتغالی‌ها و ‌اسپانیایی‌ها به مربیانشان هشدار می‌دهند که نحوه فوتبال ایران با مربی‌اش یعنی کارلوس کی‌روش بسیار خطرناک است.

جلال چراغ پور

جلال چراغ پور، پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آمادگی تیم‌ ‌ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی روسیه، اظهار کرد: در حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی ما مثل یک جعبه در بسته است. در بسته بودن این جعبه به آن دلیل نیست که ما نمی‌دانیم در تیم‌ ‌ملی چه کسانی بازی می‌کنند، ما شاید آرایش بازی اول را هم ‌دقیق بدانیم اما آن چه تیم‌ ‌ملی را برای ما مثل یک جعبه در بسته می‌کند و ما  آن را به صورت یک معما می‌بینیم، این است که مسیری که کارلوس کی‌روش برای تیم‌ ‌ملی ما در این هفت سال انتخاب کرده مسیر روشن و واضحی نیست. تمام بازی‌هایی که قبل از دیدارهای مهم داشته را سعی می‌کند مخفی کند.

او ادامه داد: او نوع خاصی از بازی‌های تدارکاتی را ترتیب می‌دهد. البته این نوع حریفان تدارکاتی که ما داشته‌ایم محاسنی هم دارد. به این دلیل سرمربی تیم‌های حریف نمی‌توانند داده‌های روشن و واضحی را نسبت به روند بازی و آماده سازی تیم داشته باشند، این روشی است که کی‌روش اتخاذ کرده است.

این کارشناس فوتبال در باره ظرفیت تیم ملی گفت‌: تا قبل از بازی با مراکش ما به صورت واضح نمی‌دانیم کیفیت و ظرفیت تیم‌ ‌ملی در چه اندازه‌ای است. ظرفیت تیم‌ ‌ملی ما پس از سوت داور در بازی با مراکش مشخص خواهد شد.

چراغ پور ادامه داد: ما در مسابقات انتخابی جام جهانی بعد از ۴۰ سال توانستیم دو بازی قبل از پایان این مسابقات صعود خود را به جام جهانی قطعی کنیم. نگرش‌ها و پلن‌های جایگزین کی‌روش همیشه جواب داده است. به نظرم ما آن چنان هم دست و پا بسته نیستیم.

او گفت: ما ایرانی‌ها خیلی ساده به تیممان در جام جهانی نگاه می‌کنیم اما مقالات خارج از کشور را اگر بخوانید متوجه می‌شوید که پرتغالی‌ها و ‌اسپانیایی‌ها به مربیانشان هشدار می‌دهند که نحوه فوتبال ایران با برند مربی‌اش یعنی کارلوس کی‌روش بسیار خطرناک است و می‌گویند که او یک فوتبال سورپرایز کننده را ارائه می‌دهد.

چراغ پور همچنین گفت‌: کی‌روش یکسری یونیت‌هایی را  برای تیم‌ ‌ملی مشخص کرده بود، یعنی دو یا سه بازیکن هماهنگ را همیشه با هم  بازی می‌داد. او تیمش را ارنج کرده و نفراتش را هم برداشته است. کسانی که باید بازی کنند تا الان قطعی شده‌اند. کسانی که نقش اصلی را در ذهن و هدف کی‌روش دارند در هیچ شرایطی عوض نمی‌شود؛ بازیکنانی مثل جهانبخش، حاج صفی، آزمون، منتظری، پورعلی گنجی. کی‌روش تیمش را پازل به پازل می‌چیند، مثلا برای هافبک پشت حمله ذهنش خیلی درگیر است. کسی  که تایمینگ و عکس‌العمل سریع و دید وسیعی داشته باشد، لازم دارد. او با برگزاری بازی‌های تدارکاتی به بازیکنان مدنظرش خواهد رسید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«قلعه‌نویی» سرمربی تیم ملی شد

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر قلعه‌نویی مربیگری خود را از کشاورز و برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.