صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / عباس: اسرائیل دنبال صلح نیست
عباس: اسرائیل دنبال صلح نیست

عباس: اسرائیل دنبال صلح نیست

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به تازگی از بیمارستان مرخص شده در نشست کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد، وطن و ملت ما به دلیل تجاوزات اسرائیل، روزگار سختی را گذرانده که ثابت می‌کند اسرائیل دنبال تحقق صلح نیست.

محمود عباس

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی نشست کمیته مرکزی جنبش فتح که سه شنبه در رام‌الله برگزار شد، اظهار کرد: ما هر تصمیمی که در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و سازمان ملل متحد گرفته می‌شود را دنبال می‌کنیم و امیدواریم که به این تصمیمات بپردازیم، خصوصا بعد از اینکه موسسه‌های سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) را کامل کردیم و این موضوع مسأله مهمی است.

عباس تصریح کرد: همانطور که شورای ملی فلسطین را ایجاد کردیم به زودی شورای مرکزی را نیز تشکیل می‌دهیم. در صورت تشکیل این شورا، تمامی مؤسسات سازمان آزادی بخش فلسطین کامل می‌شود و این مسأله مهمی است، چراکه در این صورت دیگر هیچ کسی نمی‌تواند به ما تجاوز کند و ما را بازیچه خود قرار دهد. در این صورت سازمان آزادی بخش فلسطین و مؤسساتش به طور جدی در این زمینه فعالیت می‌کنند. ما در دوره‌های گذشته نیز به خوبی شاهد این موضوع بوده‌ایم.

عباس خاطر نشان کرد: همه می‌دانند که ما در موضوع مصالحه جدی هستیم. ما به همراه مصر بر سر تمامی موجبات آن توافق کردیم و بر اساس این موجبات که با مصر و جنبش حماس بر سر آن به توافق رسیده‌ایم، آماده مصالحه هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: ما تأکید می‌کنیم که سازمان آزادی بخش فلسطین همچنان در حال فعالیت است و همه چیز خوب است و جای نگرانی نیست. ما به دنبال حفظ فرهنگ فردی نیستیم بلکه ما به دنبال حفظ فرهنگ این سازمان هستیم. ما چنانچه به مؤسساتمان اعتماد کنیم، در چنین صورتی می توانیم به فعالیت خود ادامه دهیم و ما در گذشته به خوبی شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وی در ادامه گفت: ما از تمامی رهبران، رؤسا، پادشاهان عرب و رهبران جهان که به منظور اطمینان از حال جسمی من، با من تماس گرفتند، متشکریم. این موضوع بیانگر میزان توجه به مسأله فلسطین است. این مسأله یک مسأله جهانی است. همه به مسأله ما توجه دارند و نسبت به اقدامات رژیم اشغالگر بیزارند که این موضوع بیانگر توجه به فلسطین است و این توجه از زمانی آغاز شد که در سازمان ملل به همه ثابت کردیم که ما وزنه سنگینی در جهان بین الملل هستیم. این موضوع مهم است چراکه ما به جهان می‌گوییم بدون حل قضیه فلسطین هیچ صلحی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.