صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اسرائیل از آزادکردن همه سرنشینان کشتی آزادی فلسطین سر باز زد
اسرائیل از آزادکردن همه سرنشینان کشتی آزادی فلسطین سر باز زد

اسرائیل از آزادکردن همه سرنشینان کشتی آزادی فلسطین سر باز زد

رژیم صهیونیستی تعدادی از حامیان فلسطینی حاضر در کشتی "آزادی فلسطین" را که به دنبال شکستن محاصره غزه است، آزاد کرد اما سه تن را همچنان در بازداشت نگه داشت.

اعراب اسرائیلی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از المیادین، ادهم ابو سلمیه، سخنگوی هیات “شکستن محاصره غزه” تاکید کرد، اسرائیل همه سرنشینان کشتی آزادی را به جز ناخدا، نماینده او و یکی از زخمی‌ها آزاد کرد.

وی تاکید کرد، با کمیته بین‌المللی سلیب سرخ اوضاع بازداشتی‌ها را پیگیری خواهند کرد.

پیشتر ابوسلیمه اعلام کرده بود، نیروی دریایی اسرائیل مستقیما به سمت این کشتی تیراندازی کرده و سرنشینان آن را بازداشت به داخل اراضی اشغالی برده‌اند.

وی به المیادین گفت، تعدادی بیمار در کشتی بودند که مورد حمله اسرائیل قرار گرفتند.

پیشتر هیات “شکستن محاصره غزه” در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، پس از محاصره “کشتی آزادی” توسط چهار قایق جنگی اسرائیل تماس‌ها با آن قطع شده است. این کشتی توسط قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی محاصره شده و به بندر اسدود انتقال داده شد.

هیئت مذکور اسرائیل را مسؤول جان افراد حاضر در کشتی دانسته و از نهادهای بین‌المللی خواست حمایت لازم از افراد این کشتی را به عمل آورند.

همچنین بندر غزه اقدامات لازم برای خروج نخستین قایق‌ها از این منطقه به آب‌های آزاد را انجام داد که خروج آنها از صبح روز سه شنبه همزمان با حرکت “ناوگان آزادی” با مشارکت فعالان و حامیان بین‌المللی شکست محاصره دریایی، زمینی و هوایی غزه به سمت این شهر آغاز می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.