صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اکثر آمریکایی‌ها نژادپرستی را هنوز هم مشکل مهم جامعه‌شان می‌دانند
اکثر آمریکایی‌ها نژادپرستی را هنوز هم مشکل مهم جامعه‌شان می‌دانند

طبق تازه‌ترین نظرسنجی؛

اکثر آمریکایی‌ها نژادپرستی را هنوز هم مشکل مهم جامعه‌شان می‌دانند

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، اغلب آمریکایی‌ها نژادپرستی را هنوز هم یک مشکل مهم در جامعه خودشان می‌دانند، اما اینکه به این مساله توجهات زیادی شده است یا خیلی کم، محل اختلاف بین پرسش‌شوندگان است.

پرچم آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، کمتر از دو سوم پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی ان‌بی‌سی‌ نیوز-سروی مانکی تاکید کردند، نژادپرستی همچنان مشکل مهمی در جامعه آمریکاست. حدود سه چهارم می‌گویند، تبعیض نژادپرسی علیه سیاهپوستان یک مساله جدی است.

در حالی که ۳۰ درصد مردم معتقدند، نژادپرستی یک مشکل مهم نیست، اما باز هم موافقند که این مساله وجود دارد. حدود سه درصد هم تاکید دارند چنین مشکلی وجود ندارد. سایر پاسخ‌ها نشان می‌دهند، آمریکایی‌ها شدیدا روی نقش نژاد در جامعه خودشان اختلاف‌نظر دارند؛ این در حالی است که دو سوم اکثریت می‌گویند، در محل کار، مدرسه و نهادهای اجتماعی با ترکیبی از نژادهای مختلف تعامل داشته‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد، اکثر مردم درباره روابط نژادی بدبین هستند. ۴۵ درصد می‌گویند اوضاع بدتر شده است و یک پنجم حس می‌کنند اوضاع رو به بهبود است. یک سوم پاسخ‌دهندگان هم می‌گویند، اوضاع مثل قبل است. در حالی که اکثریت (۵۷ درصد) از مردم موافقند که مزایای سفیدپوستان در جامعه بیش از سیاهپوستان است، سهم بزرگی از مردم (۴۱ درصد) تاکید دارند این مشخصات اهمیت کم یا ناچیزی دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.