صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / وجود بیش از ۸۰۰ هزار لازم التعلیم در سیستان و بلوچستان
وجود بیش از ۸۰۰ هزار لازم التعلیم در سیستان و بلوچستان

وجود بیش از ۸۰۰ هزار لازم التعلیم در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 836 هزار و 196 نفر لازم التعلیم در این استان وجود دارند.

بازمانده از تحصیل

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌علیرضا نخعی در شورای آموزش و پرورش استان افزود: از این تعداد ۷۳۲ هزار و ۶۴۰ نفر بر اساس سامانه «سنا»سر کلاس درس حضور دارند و ۱۰۳هزار نفر نیز غایب هستند‌.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۴ هزار و ۱۰۰ کلاس دایر در سیستان و بلوچستان داشتیم که اگر بخواهیم بخشی از بازماندگان از تحصیل را اضافه کنیم، به هزار و ۹۰۰ کلاس درس جدید با همین تعداد معلم جدید نیاز خواهیم داشت‌.

نخعی گفت: این میزان کلاس درس تنها مختص بازماندگان از تحصیل در سیستان و بلوچستان نیست بلکه دانش آموزان پایه دوازدهم متوسطه را نیر شامل می‌شود‌.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: پایه دوازدهم متوسطه از ابتدای مهرماه امسال به نظام آموزشی این استان اضافه می‌شود‌.

نخعی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید برای برپایی پایه دوازدهم متوسطه در سیستان و بلوچستان نیاز است، افزود: ۴۵ درصد از کودکان بازمانده از تحصیل را از اول مهر می‌توانیم سر کلاس درس حاضر کنیم‌.

وی همچنین با اشاره به اینکه در مدارس شبانه روزی ظرفیت‌های خوبی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا ۱۰ هزار و ۳۴۰ نفر از کودکان بازمانده از تحصیل را جذب مدارس غیر انتفاعی کنیم‌.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: همچنین در ۲۰۰ مرکز آموزش از راه دور می‌‌توان پنج هزار و ۱۷۰ نفر از این کودکان را آموزش داد‌.

نخعی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۶۵۰ بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان را می‌توان با ساخت ۲۰۰ مدرسه تک کلاسه و چند کلاسه سر کلاس درس حاضر کرد‌.

وی ادامه داد: برای این کار نیازمند جذب هزار و ۹۰۰ نیروی جدید هستیم که ۷۰۰ نفر از این تعداد اول مهر جذب می‌شوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.