صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / هند از تحریم‌های یک طرفه حمایت نمی‌کند
هند از تحریم‌های یک طرفه حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه پس از دیدار با همتای هندی

هند از تحریم‌های یک طرفه حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با همتای هندی خود گفت: دهلی نو به صراحت اعلام کرد که از تحریم‌های یک طرفه حمایت نمی‌کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, محمدجواد ظریف روز دوشنبه (هفتم خردادماه) پس از دیدار با سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند، در جمع خبرنگاران گفت: ما نشست‌های سازنده‌ای در سطح معاونان وزیران در وزارتخانه‌های مختلف داشتیم و در این دیدار همه مسائل روز بررسی شد.
وی افزود: دهلی‌نو همان‌طور که وزیر امور خارجه هند اشاره کرد، تحریم‌های یکجانبه را به رسمیت نمی‌شناسد و دو طرف تصمیم دارند روابط خود را در همه زمینه‌ها ادامه و گسترش دهند.
وزیر امور خارجه ایران درباره موضوع‌های مورد بررسی گفت: در این نشست‌ها در زمینه اکتشاف نفت و اجرای مشترک پروژه‌های نفتی، همکاری‌های بازرگانی مستقیم بین دو کشور، تبادل ارزی و استفاده از ارز‌های ملی گفت‌و‌گو شد و همچنین در زمینه همکاری‌ها در بخش راه‌آهن، بندر چابهار، کریدور شمال و جنوب، همکاری‌های گسترده‌تر ترانزیتی میان ایران و هند گفت‌و‌گو‌هایی انجام شد.
ظریف با مثبت خواندن این دیدار گفت: طبق توافق‌های به عمل آمده کمیته‌های مشترکی برای همکاری‌های بانکی و بازرگانی به‌ویژه تعرفه گمرکی بین دو کشور تشکیل می‌شود.
ظریف اظهار کرد: نحوه ادامه و گسترش همکاری‌ها بررسی شد. اراده سیاسی دو کشور و زمینه‌هایی که برای همکاری وجود دارد بسیار زیاد است و من از این سفر بسیار راضی هستم و این نشان می‌دهد که جامعه بین‌المللی علاقه‌مند محافظت قدرتمند از برجام است. همکاران و شریکان تجاری ایران باید این روش را ادامه دهند و اگر تضمین‌های لازم را از شرکای خود دریافت کنیم برجام به حیات خود ادامه خواهد داد.
ظریف بامداد روز دوشنبه در راس هیئتی متشکل از مقام‌های سیاسی و اقتصادی وارد دهلی نو شد. سفر ظریف با هدف تحرکات دیپلماتیک اخیر تهران پس از خروج آمریکا از برجام انجام می‌شود.
وزیر امور خارجه ایران پیش‌تر به چین، روسیه و بروکسل مقر اتحادیه اروپا سفر کرد و راهکارها و سیاست‌های تهران را برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا با مقام‌های این کشورها در میان گذاشت.
هند نخستین مقصد ظریف برای انجام رایزنی‌های برجامی با کشوری بود که خارج از حلقه امضاکنندگان این توافق هسته‌ای قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.