صفحه اصلی / استان ها / همدان / محور همدان- علیصدر به‌زودی ۴ بانده می‌شود
محور همدان- علیصدر به‌زودی ۴ بانده می‌شود

معاون استاندار همدان:

محور همدان- علیصدر به‌زودی ۴ بانده می‌شود

معاون امور عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه عملیات 4 بانده شدن محور همدان- گل‌تپه – علیصدر به‌زودی آغاز می‌شود، گفت: این طرح مصوبه گرفته و به‌زودی آغاز می‎شود چرا که به علت بحث حفظ امنیت و سلامت گردشگران، اصلاح این محور جزء اولویت‌های استان است.

ترافیک نوروزی در محور هراز

به‌گزارش ایسنا، محمودرضا عراقی سه‌شنبه ۸ خرداد در نشست فعالان اقتصادی بخش کشاورزی با موضوع «همدان ۲۰۱۸» و توسعه کشاورزی در استان همدان، با بیان اینکه در استان همدان ۵۷۰ پروژه به بخش خصوصی واگذار شده است و آمادگی داریم پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، اظهار کرد: نمی‌توانیم هزاران پروژه را باهم آغاز کنیم تا مانند سال‌های گذشته با تعداد زیادی پروژه نیمه‌تمام مواجه شویم بلکه باید با اولویت آغاز کنیم و با توجه به اعتبارات به مرور زمان کارها را انجام دهیم.

وی با تأکید بر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: توسعه کشاورزی یعنی با بهره‌وری بیشتر از منابع محدود میزان تولید را افزایش دهیم. ایران از گذشته در اقلیم خشک قرار گرفته است بنابراین باید با توجه به پتانسیل و ظرفیت کشور از آن استفاده کنیم چرا که هر چه بیشتر از توان و ظرفیت کشور از آن استفاده کنیم ضربه بزرگی به نسل‌های آینده می‌زنیم.

عراقی با بیان اینکه حل مشکلات کشاورزان در مدت زمان محدود امکان‌پذیر نیست، افزود: رشد در بخش کشاورزی استان انفجاری است که با همت دولت و کشاورزان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های دولت به بخش کشاورزی کافی نیست، تصریح کرد: بخش خصوصی در هیچ بخشی به اندازه بخش کشاورزی ورود نکرده و تنها بخشی که همه فعالیت‌های آن خصوصی است، کشاورزی است.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه بحث گردشگری بحث جدیدی است که در کشور به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی باید با ابتکارات نو به‌روز شود اما در بحث گردشگری امتیازات خوبی داریم به‌طوریکه دارای جاذبه‌های خوبی در بخش طبیعی و میراثی هستیم که باید از آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در دنیا از گردشگری و صنایع دستی بسیار استفاده شده است، افزود: در استان همدان ۳۶ هزار نفر در صنایع دستی مشغول به‌کار هستند.

 عراقی با بیان اینکه باید رویدادهای بین‌المللی و ملی بزرگی صورت بگیرد تا بتوانیم استان رامعرفی کنیم، تصریح کرد: در این نشست هدف معرفی رویداد «همدان ۲۰۱۸» است تا ارتباط بین فعالان کشاورزی و گردشگری به وجود بیاید و کشاورزان به گردشگری و توسعه کشاورزی کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید در بخش گردشگری زیرساخت‌های لازم ایجاد شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این زیرساخت‌ها در استان همدان آماده شده است به‌طوریکه راه‌آهن همدان- مشهد راه‌اندازی شده و تا یک ماه آینده نیز قطار همدان- تهران فعالیت خود را به طور قطعی آغاز خواهد کرد.

معاون استاندار همدان اظهار کرد: نمی‌توانیم همدان را با اصفهان مقایسه کنیم چرا که ما دیرتر آغاز کردیم و زیرساخت‌های ما آماده‌تر خواهد شد.

عراقی با اشاره به رویداد «همدان ۲۰۱۸» یادآور شد: این رویدادها باعث شناساندن همدان و محصولات تولیدی آن به گردشگران می‌شود بنابراین انتظار داریم جشنواره‌های محصولات کشاورزی همانند سال‌های قبل با شدت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.