صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / جعفرزاده: صندوق رفاه دانشجویان وارد حوزه‌هایی شده که ربطی به آن ندارد

جعفرزاده: صندوق رفاه دانشجویان وارد حوزه‌هایی شده که ربطی به آن ندارد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت وارد حوزه‌هایی شده که به آن ربطی ندارد، گفت که از منابع این صندوق برای سرمایه‌گذاری در بانک، اعطای کارت هدیه و سایر هدایا استفاده شده است.

 

 

به گزارش کسب و کار نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در جریان طرح سوال خود از وزیر بهداشت درباره نحوه هزینه‌کرد منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، گفت: در جریان طرح این سوال سه جلسه در کمیسیون بهداشت برگزار شد و مجموعا ۹ ساعت در این باره بحث و بررسی انجام شد. من تقریبا طرح این سوال را از ابتدای سال ۹۶ آغاز کردم و الان خرداد سال ۹۷ است و ببینید که چه فرآیند طولانی برای طرح سوال طی شده است. در این مدت عاجزانه از وزارت بهداشت خواستم مشکلات را حل کند تا من از طرح سوال انصراف دهم.

این نماینده مجلس ادامه داد: من ۲۰ سوال را مطرح کردم که سه سوال مربوط به مدیران سنوات قبل است اما در عین حال وقتی وزیر جدیدی روی کار می‌آید باید مشکلات مربوطه را حل کند. من داوطلبانه تاریخ سوال را چند بار به تعویق انداختم اما اقدامی برای حل این مشکلات انجام نشد.

جعفرزاده در واکنش به اظهارات قاضی‌زاده هاشمی که وی را توصیه به اخلاق می‌کرد، گفت: وزیر به ما درس اخلاق می‌دهد و ما را به راه اسلام هدایت می‌کند. ما باید به فکر بهشت و جهنم خود باشیم یا آقایان؟

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اگر مستندات سوال را ببینید متوجه می‌شوید که چه اتفاقات تلخی افتاده است، مگر اساسانامه صندوق رفاه دانشجویان می‌گوید منابع این صندوق را برای کارکنان خود هزینه کنید؟ از محل منابع این صندوق ۱۴۰۰ کارت هدیه به مبلغ ۵۲۶ میلیون تومان صادر شده که یک فقره رسید هم برای آن وجود ندارد. همچنین کارت هدیه سفر از محل اعتبارات صندوق گرفته شده، ۷۰۰ فقره مدیر مالی دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده و حتی یک کاغذ به عنوان رسید برای این مخارج موجود نیست. حرف من این بود که من را قانع کنید، من شش ماه است می‌گویم که بگویید این پول‌ها کجا رفته که یک برگ سند هم ندارد. من این حرف‌ها را بر اساس دستگاه‌های نظارتی می‌زنم، آقای وزیر شما آدم سالمی هستید ولی همه مجموعه‌تان اینطور نیستند.

جعفرزاده ادامه داد: یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به مبلغ ۷.۳ میلیارد تومان از منابع هدفمندی برداشت شده و ۶۱ واحد ویلا اجاره شده است. خوب است بدانید ۱.۷ میلیارد تومان خلاف مصوبه خودشان در بانک سرمایه‌گذاری کرده و سود دریافت کرده‌اند، این کار به چه حقی انجام شده است؟ آنها در دو بانک خصوصی حساب باز کرده‌اند، پول خوابانده‌اند و به کارکنان‌شان تسهیلات می‌دهند، کدام مرجع می‌تواند از این خطاها بگذرد؟ من خواهش کردم مستندات را به ما ارائه کنید.

جعفرزاده با تاکید بر اینکه صندوق رفاه دانشجویان وارد حوزه‌هایی شده که به این صندوق ارتباطی ندارد، افزود: من به این تخلفات رسیدم و خواهش کردم که مشکلات حل شود اما متاسفانه برخی آقایان از وزارتخانه از صبح بین صندلی‌های نمایندگان چرخیدند اما من به نمایندگان گفتم آخرت‌تان را نفروشید و تکلیف خود را انجام داد.

مسعود پزشکیان که اداره جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت،‌ در پاسخ به برخی اظهارات جعفرزاده پاسخی از وزیر را قرائت کرد که گفته بود من غیر از احادیث نبوی و معصومین مطلب دیگری نگفتم و متهم کردن من به اجرای شو خارج از شان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.