صفحه اصلی / اقتصادی / بانک / افتتاح ۱۲ طرح صنعتی در استان کردستان
افتتاح ۱۲ طرح صنعتی در استان کردستان

رئیس شعبه بانک صنعت و معدن سنندج اعلام کرد:

افتتاح ۱۲ طرح صنعتی در استان کردستان

با حمایت و سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن ، طی دو سال گذشته تعداد ۱۲ طرح با مجموع سرمایه گذاری حدود ۲۵ میلیارد تومان در استان کردستان به بهره برداری رسیده است.

بانک صنعت و معدن

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، هیرش اسدی رئیس شعبه سنندج بانک صنعت و معدن در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی این بانک ضمن بیان موضوع یاد شده به تشریح عملکرد بانک در استان کردستان پرداخت:

استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟

براساس آمارهای موجود، استان کردستان با ۸۳۶ فقره پروانه بهره برداری با اشتغال اسمی ۱۷۲۰۵ نفر در بخش صنعت و تعداد ۳۸۷ فقره پروانه بهره برداری با اشتغال اسمی ۴۰۴۷ نفر در بخش معدن در جایگاه ۲۴ استان های کشور قرار گرفته است و با توجه به غنی بودن معادن موجود در استان، پتانسیل وسیعی در خصوص فرآوری مواد معدنی ازجمله طلا ، سنگ آهن ، باریت ، انواع سنگ های تزئینی ، سلیس ، فلدسپات ، دولومیت و … وجود دارد . همچنین با توجه به وضعیت توپوگرافی استان و وجود معادن غنی کانی های فلزی ، وسعت زمین های کشاورزی و مراتع و نیز وجود منابع آبی کافی در استان، شرایط مناسبی جهت احداث واحدهای صنعتی از جمله زنجیره فولاد ، فرآوری انواع مواد معدنی و دامپروری، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع تبدیلی فراهم می باشد.

بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟

بانک صنعت و معدن در راستای رشد و توسعه استان به نسبت پتانسیل های موجود در سنوات گذشته گام های مثبتی را برداشته و در حال حاضر با توجه به نگاه ویژه مدیران ارشد بانک در زمینه تجهیز و تخصیص منابع همکاری های بسیار مثبتی را با سرمایه گذاران طی دو سال گذشته داشته ، به نحوی که تسهیلات تخصیص و پرداختی مبین این موضوع می باشد و در حال حاضر رویکرد بانک در این استان مبتنی بر ادامه روند حمایتی از واحد های تولیدی در قالب طرح رونق تولید و قرارداد های صندوق توسعه ملی و … به منظور حفظ اشتغال وسرمایه گذاری های موجود می باشد.

چه راهکارهایی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتریان دارید؟

بانک صنعت و معدن استان در راستای ایجاد و حفظ تعامل سازنده با واحدهای موفق و فعال استان نسبت به بازدید از محل کارخانه ، تعامل لازم با دستگاه های اجرایی ذیربط و نهاد های بخش خصوصی در ارتباط با معرفی سرمایه گذاران جدید ، برگزاری جلسات به منظور تشریح ارائه انواع خدمات مالی بانک و ارائه خدمات مشاوره در حوزه های بازاریابی، فروش، مدیریتی و مالی به منظور تمرکز و گردش نقدینگی در بانک اقدام کرده است.

طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
با حمایت و سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن طی دو سال گذشته تعداد ۱۲ طرح با مجموع سرمایه گذاری حدود ۲۵ میلیارد تومان در این استان به بهره برداری رسیده و در نتیجه برای ۲۳۰ نفر اشتغال ایجاد شده است . از جمله این واحدها می توان به شرکت های دیاکو نمک، کیمیا کاشت اطبا، تعاونی ۳۱۶۲ ورق سازان معقول، جاودان ستاره زیویه، سهند پلاست مکری و … اشاره کرد.

تعداد واحدهای صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها؟
در حال حاضر ۷ طرح با مجموع تسهیلات ریالی ۷۲ میلیارد تومان و تسهیلات ارزی حدود ۱۰۷ میلیون یورو با پیشرفت فیزیکی حداقل ۱۰ و حداکثر ۹۰ درصد درحال احداث می باشند که از جمله آنها می توان به زرین بنا پارسیان، رویا پلاستیک ، بهینه نیروساز افق و راژان پلاست غرب اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید:

امکان پرداخت پول از طریق موبایل به جای استفاده از کارت

به گزارش کسب و کار نیوز؛ مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین بانک‌ مرکزی گفت: یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.