صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ۱۲۲ شهرک کشاورزی در کشور فعال است
۱۲۲ شهرک کشاورزی در کشور فعال است

۱۲۲ شهرک کشاورزی در کشور فعال است

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به جایگاه این شهرک ها در کنترل مشکل کم آبی گفت: در حال حاضر 122 شهرک کشاورزی در نقاط مختلف کشور فعال است.

به گزارش کسب و کار نیوز علی اشرف منصوری روز سه شنبه در جلسه بررسی توسعه شهرک های کشاورزی در ارومیه افزود: میزان بهره وری در شرایط گلخانه ای حداقل ۱۰ تا ۳۰ برابر بیشتر از شرایط کشت در فضای باز بوده و از لحاظ اقتصادی نیز این بخش مقرون به صرفه است.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب کشاورزی و همچنین ضرورت بهره وری در مصرف آب، توسعه شهرک های کشاورزی شامل مجتمع های گلخانه ای شیلاتی و دامپروری در کشور از اولویت های اساسی وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.
وی بیان کرد: با توسعه این شهرک ها، بهره وری مطلوب در تولید انواع محصولات کشاورزی قابل دسترسی است.
منصوری با اشاره به اینکه ایجاد مشوق ها و مزیت ها برای سرمایه گذاری در این حوزه الزامی است، گفت: کاهش میزان بروکراسی در شرکت شهرک‌های کشاورزی، مورد توجه سرمایه گذاران و بهره برداران قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: هم اکنون در این راستا برای متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها مجوز یک روزه صادر می شود و از نظر سطح واحد گلخانه ای تا ۵۰۰ متر مربع نیز امکان صدور مجوز وجود دارد.
وی گفت: تجارت و صادرات در بخش تولیدات شهرک های کشاورزی مطرح نیست و ایجاد زمینه های حضور فعال سرمایه گذاران در این بخش بیشتر مورد توجه قرار دارد.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی از نظر تعداد، هشت درصد شهرک های کشاورزی کشور را داراست.
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی کشور گفت: آذربایجان غربی به خاطر هم مرزی با سه کشور خارجی، دسترسی به بازارهای اوراسیا، موقعیت جغرافیایی و قابلیت خاص بخش کشاورزی می تواند به قطب تولید محصولات گلخانه ای در سطح کشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران به ویژه از محل منابع تسهیلات اعتباری توسعه روستایی و عشایری و اعتبارات صندوق توسعه ملی محدودیتی وجود ندارد.
وی از فعالان حوزه کشاورزی خواست از این فرصت استثنایی به منظور توسعه تولید و افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک و ایجاد اشتغال استفاده کنند.
منصوری بیان کرد: استفاده از پتانسیل آب های مرزی یک فرصت استثنایی در توسعه و ایجاد زیرساخت شهرک های کشاورزی برای رسیدن به اشتغال پایدار است.
به گزارش کسب و کار نیوز در شهرک های کشاورزی سطح کشور برای بیش از ۱۵ هزار نفر اشتغال ایجاد شده که ۱۸ درصد آن در آذربایجان غربی است.
۷۱۲۵/۳۰۷۲

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.