صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / عوامل محدثه انقلاب اسلامی همان عوامل مبقیه انقلاب هم هستند
عوامل محدثه انقلاب اسلامی همان عوامل مبقیه انقلاب هم هستند

غرویان:

عوامل محدثه انقلاب اسلامی همان عوامل مبقیه انقلاب هم هستند

یک استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) ریشه در فطرت و سرشت مردم داشت، گفت: عوامل محدثه انقلاب اسلامی همان عوامل مبقیه انقلاب هم هستند.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، آیت‌الله محسن غرویان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) بر اساس فطرت دینی و الهی مردم بود، اظهار کرد: دین و اعتقادات مذهبی در فطرت و سرشت انسان‌هاست و این انقلاب اسلامی هم بر اساس همین فطرت انجام شد. مردم آرمان‌ها و اعتقادات دینی خود را در پیام‌های امام(ره) دیدند و پشت سر عالم دینی، مرجع تقلید و روحانی مجاهد خود حرکت کردند.

وی در ادامه افزود: مردم برای دفاع از عدالت و اعتقادات مذهبی خود بهترین راه را در پیروی از امام(ره) دیدند، امام هم به عنوان فردی عادل،‌ عالم و زاهد به خوبی رهبری انقلاب را بر عهده گرفتند. این عوامل، عوامل محدثه انقلاب بودند و علت مبقیه هم همین عوامل هستند چون انقلاب و نظام اسلامی مطابق فطرت‌های انسانی است، مردم حمایت خود را از انقلاب انجام داده و در ادامه هم بر حمایت خود تاکید کردند.

غرویان با بیان اینکه وظیفه یاران و شاگردان امام این است که این راه امام را ادامه دهند و براساس معیارهای عدالت و فطرت بتوانند جایگاه حاکمیتی خود  را در قلوب انسان‌ها حفظ کند. امام خمینی حاکم بر دل‌ها و قلب‌های مردم بود و تفاوت حاکمیت امام با سایر روسای کشورهای دیگر در این بود که امام(ره) یک چهره کاریزماتیکی داشتند و در قلب و عقول مردم نفوذ کرده بودند. شاگردان امام هم باید همین راه را ادامه دهند. مهم حفظ قداست و عدالت راهی است که حضرت امام(ره) داشت. باید بتوانند این راه را حفظ کنند. اعتماد مردم به روحانیت و حکومت باید حفظ شود، جلوی اختلاس‌ها گرفته شود، شفافیت در مسئولان وجود داشته باشد تا انقلاب راه خود را ادامه دهد.

این استاد حوزه علمیه قم درباره تاثیر فقدان یاران امام در سال‌های گذشته، بیان کرد: اگر قرار بود حفظ و استمرار انقلاب به اشخاص متکی باشد، با رفتن خود حضرت امام، انقلاب از بین می‌رفت اما اندیشه دینی و شخصیت علمی امام خمینی (ره) باقی است. این مساله در مورد شاگردان امام(ره) هم صدق می‌کند. شاید بدن شاگردان و یاران امام با فوت آنها از بین برود اما افکار آنها باقی می‌ماند همانطور که افکار شهید بهشتی یا شهید مطهری تاکنون باقی مانده است.

وی در پایان تاکید کرد:‌ باید اندیشه‌های امام خمینی(ره) را برای نسل جوان تبیین کنیم و نسل جوان را با این اهداف بسازیم تا آنها راه امام(ره) را ادامه دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.