صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / عراق بهترین بستر برای صادرات و سرمایه گذاری است
عراق بهترین بستر برای صادرات و سرمایه گذاری است

سفیر ایران

عراق بهترین بستر برای صادرات و سرمایه گذاری است

'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: عراق بهترین بستر برای صادرات و سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی ایران است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، ‘ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: عراق بهترین بستر برای صادرات و سرمایه گذاری برای فعالان اقتصادی ایران است.
مسجدی در جلسه کار گروه هماهنگی امور اقتصادی ایران و عراق در بغداد که با حضور معاون سفیر و مشاورین و کارشناسان اقتصادی سفارت در بغداد برگزار شد با اشاره به نیاز برای اعمال تسهیلات لازم از سوی دستگاههای اجرایی ذیربط جهت افزایش صادرات ایران به عراق گفت: رویکرد جدی به بازار عراق از لوازم توسعه گرایی در کشور است
وی همچنین با اشاره به تجربه موفق ایجاد منطقه آزاد اروند در تقویت تعاملات تجاری دو کشور برپیگیری کارشناسی در برقراری دو منطقه آزاد تجاری شمال و مرکز عراق تاکید کرد.
مسجدی با توجه به نامگذاری سال بعنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: عراق بهترین بستر برای صادرات و سرمایه گذاری است و تمرکز منابع و افزایش توان صادراتی ایران و مشارکت حداکثری بخش خصوصی برای استفاده از فرصتهای پیش رو ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
دراین جلسه ‘ناصر بهزاد' رایزن بازرگانی ایران در بغداد نیز ضمن اشاره به برنامه های پیش بینی شده با محوریت سازمان توسعه تجارت ایران برای تقویت رویکرد نمایشگاه های معرفی کالاهای ایران در عراق از برگزاری ۳ رویداد نمایشگاهی در نیمه اول سالجاری در عراق خبرداد.
وی گفت: طرح حضور دائمی کالاهای ایران در بازار عراق مصوب شده است و بزودی اجرا خواهد شد.
بهزاد نیز در این کارگروه تحلیلی از وضعیت صادرات غیرنفتی ایران به عراق ارایه کرد و اعضای کارگروه با توجه به رشد ۸ درصدی صادرات ایران به عراق در سال ۹۶ بر انجام هدفگذاری لازم در ارتقای ضریب ورود کالاهای دارای مزیت از استان های ایران به عراق تاکید کردند.
در این نشست همچنین مصوبه های به تفاهم رسیده در سفر ‘محمد شریعتمداری' وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به اقلیم کردستان عراق نیز با محوریت اربیل و تشکیل ۴ کمیته کاری (مطالبات، طرح های جدید، امورگمرکی و امور اجرایی مشترک) بررسی و درباره راهکارهای پیگیری آن بحث و گفتگو شد.

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۳ماهه ایران و چین از ۴ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.