صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / سلیمی: شجاعت امام راحل توام با عقلانیت و تدبیر بود

سلیمی: شجاعت امام راحل توام با عقلانیت و تدبیر بود

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت:شجاعت امام راحل توام با عقلانیت و تدبیر بود و نتیجه آن ایجاد یک حرکت انقلابی در بین ملت ایران شد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در آستانه فرا رسیدن سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، با تاکید بر این‌که «امام راحل برای پست، میز و مقام انقلاب نکرد»، اظهار کرد: امام برای احیای اسلام و مکتب انقلاب کرد و بیشترین موضوعی که در سخنان حضرت امام (ره) وجود داشت تاکید بر زنده نگه داشتن مکتب اسلام ناب محمدی (ص) بود.

وی با اشاره به ایمان و باور قلبی مردم نسبت به هدف امام از تشکیل انقلاب اسلامی عنوان کرد: ایمان مردم هنوز هم به وقت خود باقی است و نتیجه آن حرکت این انقلاب با اقتدار و صلابت هر چه تمامتر است.

وی اضافه کرد: امام عزیز نیز به پشتوانه مردم انقلابی را بنا نهاد که وارد سن ۴۰ سالگی خود شده است و می‌توان گفت که امام نیز به مردم ایمان داشت و همین ایمانی که امام به مردم داشت موجب تقویت اعتماد به نفس عمومی در بین آحاد مختلف مردم شده بود. امام بارها تاکید داشت که به پشتوانه مردم حرکت می کند و ایمان داشت که مردم تا پای جان ایستاده‌اند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: امام با توجه به شناخت از تاریخ و تجربیاتی که داشت مسیر پیش رو را به خوبی می‌شناخت و با آگاهی از دشمنی دشمنان می دانست که دشمن چگونه با ترفندهای پیچیده به دنبال انزوای انقلاب است و چون یک فرد منفعل نبود در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستاد و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.

وی از شجاعت امام به عنوان ویژگی برجسته آن شخصیت بزرگ قرن اخیر یاد کرد که توام با عقلانیت و تدبیر بود و گفت: وقتی امام با صراحت می‌گفت که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند نشانگر این بود که امام با تمام وجود به این مسئله اعتقاد و باور قلبی داشت.

وی تاکید کرد: امروز خلف صالح امام نیز بر ادامه راه و سیره امام تاکید دارد و در سخنرانی اخیر خود فرموده است که ترامپ غلط زیادی می‌کند. این شجاعت و حالت هجومی داشتن در برابر دشمن خبیث موجب خنثی کردن نیرنگ دشمنان می شود.

سلیمی در ادامه رسیدگی به محرومان جامعه را از دیگر ویژگی‌های بارز امام بیان کرد و گفت: امام به مسئولین بارها تاکید می‌فرمودند که از محرومان جامعه، مستضعفان و حاشیه نشینان غافل نشوند چرا که همین پابرهنه‌ها به میدان آمدند و امروز هم در صحنه هستند.

وی از امام(ره) به عنوان الگوهای پیش روی ملت توصیف کرد و گفت: ملت ایران امروز با تاسی از این الگوها به مسیر خود ادامه می‌دهد و تا مادامی که در تبعیت از راه و سیره امام حمایت و پشتیبانی خود را رهبر معظم انقلاب اعلام کنند این انقلاب با صلابت و اقتدار به مسیر خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.