صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / چین کارخانه تولید الکترود گرافیکی در ایران می سازد
چین کارخانه تولید الکترود گرافیکی در ایران می سازد

چین کارخانه تولید الکترود گرافیکی در ایران می سازد

یک شرکت چینی برای ساخت کارخانه جدید الکترود گرافیتی به صورت سرمایه گذاری مستقیم در ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «ریچارد شن» مدیر نمایندگی ایران شرکت مشاور اقتصادی چین (CCIEE) در دیدار با معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو اظهار داشت: این شرکت آمادگی دارد کارخانه تولید الکترود گرافیتی با ظرفیت ۳۰ هزار تن را با سرمایه گذاری مستقیم و به صورت طراحی و مهندسی، تامین، ساخت و تامین مالی(ای.پی.سی.اف) اجرا کند.
الکترود گرافیتی، یکی از اقلام استراتژیک در صنعت فولاد است که از خانواده کربن مانند زغال‌سنگ و الماس بوده و در بسیاری از صنایع ازجمله موتورهای ساده الکتریکی تا صنایع فولادی استفاده می‌شود؛ در واقع الکترود گرافیتی قطعه‌ای است که جریان برق را با قدرت زیاد و با حداقل مقاومت عبور می‌دهد و از خورندگی کمی برخوردار است.
به گفته مدیر این شرکت چینی طرح تولید الکترود گرافیتی در دو مرحله تولید پترولیوم کک به کربن و تولید کربن به الکترود گرافیتی قابل اجرا بوده و این شرکت خواهان تامین زیرساخت های لازم برای اجرای آن است.
«اردشیر سعدمحمدی» معاون ایمیدرو نیز در این نشست گفت: با توجه به برنامه ایران برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد خام تا سال ۱۴۰۴، دستکم ۱۰۰ هزار تن الکترود گرافیتی نیاز است.
به گفته وی، اکنون طرح ساخت کارخانه الکترود گرافیتی اردکان با ظرفیت ۳۰ هزار تن در حال اجرا بوده و تجهیزات آن نیز خریداری شده است.
سعدمحمدی به جایگاه راهبردی سواحل جنوبی کشور اشاره کرد و افزود: منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس جایگاه مناسبی برای ساخت کارخانه الکترود گرافیتی به شمار می رود زیرا زیرساخت های لازم در آن ایجاد شده است و شرکت های سرمایه گذار در این منطقه ۱۵ سال از پرداخت مالیات معاف هستند.
برپایه این گزارش، شرکت مشاوره اقتصادی چین (CECC) توسط مرکز بین المللی مبادلات بین المللی چین (CCIEE) در سال ۲۰۱۱۱ تاسیس شده است.
محدوده کسب و کار این شرکت شامل مشاوره استراتژیک، تحقیقات برای پروژه های ویژه، مشاوره مربوط به سرمایه گذاری و تامین مالی، توسعه صنعتی، مشاوره همکاری بین المللی و غیره است.
اقتصام*۳۰۶۵*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.