صفحه اصلی / استان ها / البرز / پیدا نشدن سر و کله “شکم بادمجانی” در نزدیکی سد کرج و طالقان

پیدا نشدن سر و کله “شکم بادمجانی” در نزدیکی سد کرج و طالقان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در خصوص نوع مبارزه با آفات گفت: اکثر مبارزات ما با آفات شایع در منطقه بیولوژیک است.

آفات کشاورزی

حامد فرضی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اعلام کرد: این روش‌ها شامل استفاده از تله‌های نوری و نوارهای چسنبده رولی زرد رنگ و استفاده از دشمنان طبیعی خود آفت مانند سار، کلاغ و گنجشک می‌شود. یکی از  علل استفاده از روش‌های بیولوژیک برای مبارزه،  نزدیکی زیستگاه این نوع آفت به سد کرج و طالقان است و ما برای حفظ سلامت آب از روش‌های بیولوژیکی که جایگزین مناسبی برای سموم شیمیایی است استفاده می‌کنیم.

وی افزود: آفت ملخ شکم بادمجانی عمدتاً در محدوده سد کرج و طالقان مشاهده می‌شود اما سردی هوا در سال جاری باعث شده این آفت تاکنون در این محدوده‌ها مشاهده نشود.

فرضی درباره خطرات این نوع آفت تصریح کرد: این آفت عواقبی مانند کاهش رشد درختان، از بین بردن مراتع و به تبع آن فرسایش خاک، کاهش منابع آب زیر زمینی و افزایش اتلاف آب‌های سطحی می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: خوشبختانه به علت سردی هوا از ابتدای سال تاکنون تقریباً هیچ نوع آفتی در منطقه دیده نشده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در خصوص مزایای استفاده از روش‌های بیولوژیک به جای سموم شیمیایی اعلام کرد: این روش‌ها فقط انواع معینی از آفات را پاکسازی می‌کند و نکته قابل تامل درباره روش‌ها بیولوژیک این است که تاثیری بر گونه‌های مفید حشرات ندارد.

فرضی گفت: ما از نیمه اسفند تا اواخر خرداد که زمان شیوع این آفت است آمادگی مبارزه آن را به صورت بیولوژیک داریم‌.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سبد کالا

توزیع ۲ هزار سبد کالا در مناطق حاشیه‌نشین کرج

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, محمد محمدی فرد اظهار کرد: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.