چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / پایان مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم «تسه» خرداد ۹۵
پایان مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم «تسه» خرداد ۹۵

پایان مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم «تسه» خرداد ۹۵

معاملات فرابورس امروز در حالی پایان یافت که در تابلو تسهیلات مسکن بیش از ۵۲ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال معامله شد.

اوراق تسهیلات مسکن

 به گزارش کسب و کار نیوز، با توجه به اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره ۱۳۹۵.۰۳٫۱۵ در نماد معاملاتی (تسه۹۵۰۳) جهت نقل و انتقال (خرید و فروش و هبه) در ۱۵ خرداد ماه ۹۷، نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات روز یکشنبه ۱۳ خرداد ۹۷ متوقف می‌شود.

بر اساس این گزارش، امروز در مجموع بازارهای اول و دوم فرابورس شاهد جابه‌جایی بیش از ۱۴۷ میلیون سهم به ارزش بالغ بر ۳۰۳ میلیارد ریال بودیم که در این میان نمادهای «زاگرس» و «ذوب» با بیش از ۴۷ میلیارد ریال ارزش معاملات و بیش از ۴۹ میلیون جابه‌جایی سهم، به ترتیب بیشترین ارزش و حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

کاهش ۴ واحدی آیفکس

معاملات فرابورس نیز امروز در حالی پایان یافت که شاخص کل فرابورس با بیش از چهار واحد کاهش در ارتفاع بالاتر از ۱۱۰۲ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای ۹ گانه به بیش از ۲۷۲ میلیون ورقه و ارزش آن نیز به بیش از یک هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال رسید.

همچنین در روزی که گذشت بیش از ۱۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۱۷ میلیارد ریال در سه تابلو بازار پایه جابه‌جا شدند. از سویی دیگر، امروز معامله بیش از ۷ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۱۱۹ میلیارد ریال نیز در فرابورس رقم خورد.

در همین حال در بازار اوراق با درآمد ثابت امروز بالغ بر یک میلیون ورقه بهادار با ارزشی بالغ بر ۹۸۳ میلیارد ریال جابه‌جا شد که با تغییر مالکیت بیش از ۱۹۴ هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از ۱۴۵ میلیارد ریال، «اخزا۶۰۶» بیشترین حجم و ارزش معاملات را در جریان داد و ستدهای امروز این بازار در اختیار گرفت.

معاملات تابلو تسهیلات مسکن

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد در روزی که گذشت بیش از ۵۲ هزار ورقه تسه با ارزشی بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال معامله شده است و امتیاز تسهیلات مسکن آبان ۹۶ با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر دادوستدهای انجام‌شده در این تابلو قرار دارد.

گفتنی است، در ۱۵ خرداد ماه ۹۷ مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن خرداد ۹۵ به اتمام می‌رسد و بر این اساس نماد معاملاتی مذکور در پایان معاملات روز یکشنبه مورخ ۱۳ خرداد ماه ۹۷ متوقف می‌شود. گرچه، مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از این تسهیلات برای استفاده از تسهیلات آن تا ۱۵ تیر ماه ۹۷ خواهد بود.

در میان نمادهای فرابورسی نیز ۳ نماد «ذوب»، «زاگرس» و «تبرک» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «زاگرس» و «ذوب» در مجموع با بیش از ۳ واحد تاثیر، منفی‌ترین اهرم‌های‌ شاخص کل فرابورس شناخته شدند.

همچنین مطالعه کنید:

حضور ۴۱ میلیون سهامدار در بورس

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجید عشقی در گفت و گو با خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.