صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / نویسندگان نمایشنامه امام راحل ۱۲ خرداد معرفی می‌شوند
نویسندگان نمایشنامه امام راحل ۱۲ خرداد معرفی می‌شوند

نویسندگان نمایشنامه امام راحل ۱۲ خرداد معرفی می‌شوند

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه با مشورت یادگار امام راحل (ره) مقرر شده تا نمایشنامه ای فاخر در مورد بنیانگذار انقلاب اسلامی نگاشته شود، تاکید کرد: گروه نویسندگان این نمایشنامه، 12 خرداد همزمان با اختتامیه همایش تئاتر خرداد معرفی خواهند شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، کوروش زارعی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: قرار است پس از نگارش و تایید نمایشنامه از سوی خانواده بنیانگذار انقلاب اسلامی، نمایش را به صحنه ببریم.
وی درباره جزییات برگزاری پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد نیز گفت: سیدحسن خمینی سخنران اصلی همایش خواهد بود و آیین اختتامیه این رویداد هنری در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار می شود.
زارعی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص صدور انقلاب اسلامی به تمام جهان، خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید در حوزه تئاتر، نمایش هایی با موضوع مبارزه، انقلاب و دفاع مقدس داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در این زمینه باید چشم انداز بزرگی را ترسیم کنیم، اظهار داشت: تمامی ارگان ها و نهادهای فرهنگی و هنری در کنار یکدیگر برای برگزاری چنین همایشی با موضوع امام خمینی (ره) کمک و یاری کنند تا همایش مردمی خرداد، باشکوه در عرصه تئاتر و در شان بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شود.
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درخصوص برگزاری این همایش نیز گفت: در این دوره برای نخستین بار، بخش صحنه ای به بخش خیابانی همایش افزوده شده است و تمامی نمایش ها برای نخستین بار در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه بخش صحنه ای به صورت غیر رقابتی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: تندیس ویژه ای برای این همایش طراحی شده که در بخش خیابانی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
زارعی افزود: نمایش ها در شهرستان ها به اجرای عمومی می رسند و از این اجراها هم در تهران و هم در شهرستان حمایت خواهیم کرد.
زارعی خاطرنشان کرد: آثار منتخب از کارهای کارگردانان موفق این عرصه است و به دور از شعارزدگی به نمایش در می آید.
دبیر پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد نیز در این نشست گفت: محوریت آثار همایش، شخصیت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد است و این رویداد هنری از ۸ تا ۱۲ خرداد ماه در تهران و ۱۲ تا ۱۵ این ماه در شهرستان ها برگزار خواهد شد.
امیرحسین شفیعی افزود: در پنجمین همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد، ۶ اثر نقالی و پرده خوانی، ۱۳ اثر خیابانی و سه اثر در بخش صحنه ای حضور دارند.
فراهنگ ** ۷۵۶۱ **۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

سیمرغ کارگردانی بر دوش بهروز افخمی/ «مجنون» بهترین فیلم جشنواره

به گزارش کسب و کار نیوز، روز یکشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.