چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / سمنان / مجسمه‌های گچی در پایتخت گچی کشور
مجسمه‌های گچی در پایتخت گچی کشور

مجسمه‌های گچی در پایتخت گچی کشور

شهردار سمنان از فراهم کردن مقدمات برای برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌های گچی با همکاری میراث و ارشاد اسلامی در سمنان خبر داد.

مجسمه گچی

به گزارش کسب و کار نیوز، سید محمد ناظم رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: شهر سمنان به عنوان پایتخت گچ کشور و صادر کننده این محصول به خارج از کشور هنوز به خوبی معرفی نشده و یکی از راهکارهای معرفی آن استفاده از ابزار هنر است.

وی افزود: از این رو بر آن شدیم تا سمپوزیوم مجسمه‌های گچی را با مشارکت کارخانجات گچ فعال در شهر و اداره کل میراث فرهنگی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کنیم.

به گفته وی، قرار است در این سمپوزیوم سردیس ۲۰ نفر از مشاهیر و مفاخر شهرستان با گچ ساخته شود و تصمیم‌گیری درباره این شخصیت‌ها در جلسات کارشناسی صورت خواهد گرفت.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان هم گفت: این سمپوزیوم با حضور هنرمندان تهران و سمنان به مدت چهار روز برگزار خواهد شد.

ابوالفضل دلارام افزود: این سمپوزیوم با همکاری انجمن مجسمه سازان برگزار می‌شود و هنرمندان از گچ ضد آب برای ساخت سردیس ها استفاده می‌کنند.

پیگیری برای برگزاری دوسالانه سفال در خرداد ۹۸ ساخت المان از فرایند تولید پارچه چیت و نصب آنها در شهر به عنوان جاذبه گردشگری و نماد و یادگاری از کارخانه نساجی سمنان از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه مشترک شهردار، مدیرکل میراث و معاون هنری ارشاد اسلامی استان مطرح شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.