صفحه اصلی / استان ها / زنجان / مسمومیت با قارچ‌های خودرو، یکی از چالش‌های فصل بهار

مسمومیت با قارچ‌های خودرو، یکی از چالش‌های فصل بهار

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان اظهار کرد: یکی از چالش‌های فصل بهار، مسمومیت با قارچ بود که آمار تا به این لحظه 140 نفر گزارش شده است .

قارچ سمی

اصغر جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کل ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در اردیبهشت ماه ۲۲۰۵ بوده است، گفت: از این میزان، تعداد ماموریت‌های تصادفی شهری ۳۵۶ و ماموریت‌های تصادفی جاده‌ای ۲۸۹ بوده است.

وی ادامه داد: ماموریت‌های غیرتصادفی شهری بالغ بر ۱۴۱۶ بوده است و تعداد کل ماموریت‌های غیرتصادفی جاده‌ای   در حدود ۱۴۴ بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان افزود: بیشترین موارد ماموریت‌ها مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بوده ‌است .

این مسئول  با اشاره به اینکه همچنان توصیه می‌شود مردم از خوردن قارچ‌های خودرو، اجتناب کنند، افزود: مصرف و حتی لمس قارچ‌های سمی می‌تواند باعث بروز مسمومیت، نارسایی کبدی و حتی مرگ شود. تنها از قارچ هایی که در فروشگاه های معتبر و در بسته بندی های بهداشتی عرضه می شوند، استفاده کنید .

وی با اشاره به اینکه، قارچ‌های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی دارند، تصریح‌ کرد: شناسایی و تشخیص قارچ‌های خوراکی و   نوع سمی از طریق شکل و خصوصیات ظاهری امکان‌پذیر نبوده و فقط در آزمایشگاه میسر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.