چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / رویکرد اقتصادی موسیقی تغییر یافته است
رویکرد اقتصادی موسیقی تغییر یافته است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

رویکرد اقتصادی موسیقی تغییر یافته است

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد اقتصاد هنری در حوزه موسیقی در حال تغییر است و باید بر اساس آن آیین نامه ها تنظیم شوند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد اقتصاد هنری در حوزه موسیقی در حال تغییر است و باید بر اساس آن آیین نامه ها تنظیم شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ، سیدمجتبی حسینی روز دوشنبه افزود: برای تدوین آیین نامه باید با دستگاه ها و نهادهای مربوط گفت و گو شود زیرا با تغییرات در روند اقتصادی جهان، امروزه اجراهای زنده سهم بیشتری در حوزه موسیقی بر عهده گرفته اند.
وی با بیان اینکه با تلاش وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار هنرمندان می توان اوضاع را بهبود بخشید، تصریح کرد: این تغییر که در سراسر جهان از سوی شبکه های اجتماعی و رسانه ها ایجاد شده، روندی صعودی یافته است.
حسینی تاکید کرد: بر اساس آمارهای دقیق، تعداد کنسرت های برگزار شده در کشور طی بازه زمانی ۱۰ سال اخیر، بیشتر و تعداد اجراهای لغو شده، کاهش چشمگیر داشته است.
وی ادامه داد: البته نباید به این وضعیت قانع بود و در حال تلاش برای کاهش موانع هستیم تا هنرمندان در فضایی آرام، آثار ارزشمند خود را ارائه کنند و مخاطبان نیز به سهولت به این اثرها دسترسی داشته باشند.

** یکی از وجوه کاربردی هنرهای تجسمی، هدیه دادن آنهاست
معاون هنری وزیر ارشاد با بیان اینکه هدیه کردن صنایع دستی در قالب دستورالعمل نمی گنجد، اظهار داشت: بسیاری از نهادها اکنون کتاب های نفیس و آثار هنرمندان را هدیه می دهند و این راهی است که خودمان باید آغاز کنیم.
وی افزود: رسانه ها به عنوان چشمان روشن و گوش های شنوای جامعه باید هدیه های نفیس شامل صنایع دستی، آثار تجسمی، محصولات موسیقی و ثانویه تئاتر، فیلم اجراهای عروسکی را ترویج دهند که بسیار ماندگار هستند.
حسینی تاکید کرد: یکی از وجوه کاربردی هنرهای تجسمی این است که بتوانیم آثار هنری را به یکدیگر هدیه بدهیم و به آنها افتخار کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.