صفحه اصلی / استان ها / گیلان / تشدید نظارت بر عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان
تشدید نظارت بر عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان

تشدید نظارت بر عرضه مواد غذایی در ماه مبارک رمضان

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت صومعه‌سرا گفت: طرح نظارت بهداشتی بر مواد غذایی در طول سال اجرا می‌شود، اما در ایامی چون نوروز، تابستان، ماه رمضان تشدید می‌شود.

زولبیا

«علی نویدی» در گفت‌وگو با ایسنا، به اجرای طرح نظارتی ویژه ماه رمضان توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان صومعه‌سرا اشاره و اظهار کرد: گروه بهداشت محیط صومعه‌سرا بر حسب وظیفه ذاتی خود در طول ماه مبارک رمضان به منظور حفظ سلامت شهروندان و روزه‌داران و در راستای ارتقای سطح سلامت مواد غذایی، طرح ویژه کنترل و نظارت بر همه مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی را از نخستین روز ماه رمضان در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان این‌که در این طرح توجه و تمرکز بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع برخی از محصولات سنتی نظیر رشته و خشکار،زولبیا  بامیه،آش،حلیم و نانوایی‌ها…است، افزود: طرح نظارت بهداشتی در طول سال اجرا می‌شود، اما در ایامی چون نوروز، تابستان، ماه رمضان تشدید می‌شود.

نویدی خاطرنشان کرد: این برنامه به طور ویژه تا پایان ماه مبارک رمضان همه روزه در دو شیفت صبح و عصر و ایام تعطیل توسط کارشناسان بهداشت محیط اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در این بازدیدها علاوه‌بر کنترل وضعیت مواد غذایی برای اطمینان از صحت سلامت مواد غذایی، از مواد غذایی نظیر آش و حلیم و… نمونه‌برداری می‌شود، تصریح کرد: ارتقای سطح سلامت و جلوگیری از بروز بیماری‌های ناشی از آب و غذا از اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

فرماندار رشت

ضدعفونی معابر رشت با استفاده از تجهیزات تخصصی ارتش

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, میرشمس مومنی زاده در نشست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.