چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / همدان / بیمارستان‌های بهار و تویسرکان امسال به بهره‌برداری می‌رسد
بیمارستان‌های بهار و تویسرکان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان:

بیمارستان‌های بهار و تویسرکان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه بیمارستان‌های بهار و تویسرکان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این دو پروژه پیشرفت 90 درصدی داشته و در صورتی‌که اعتبارات به موقع تخصیص یابد امسال به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده می‎شود.

بیمارستان

حبیب نادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیمارستان ۸۲ تختخوابی بهار برای تکمیل شدن ۵ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد و بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی تویسرکان تا کنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: احتمال اینکه این دو بیمارستان امسال به اتمام برسد زیاد است.
وی با بیان اینکه بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی اکباتان همدان هنوز کار اجرایی زیادی دارد، خاطرنشان کرد: این بیمارستان تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اتمام نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد که پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبار سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به پروژه محور نهاوند- آورزمان، ادامه داد: این پروژه ۴۲ کیلومتر طول دارد که طی سال‌های گذشته ۸ کیلومتر آن آغاز شده و ۳ کیلومتر آن امسال به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵ کیلومتر از این محور در دست اجراست، اضافه کرد: پروژه پیشرفت ۷۵ درصدی دارد که با اجرای این بخش در سالجاری حوزه نهاوند به اتمام خواهد رسید.

نادیان با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده این پروژه ردیف اعتباری ملی گرفته است، بیان کرد: تا کنون ۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه ۸ کیلومتر از اوشوند تا آورزمان نقطه حادثه‌خیز این محور است، افزود: به دنبال اخذ مجوز مناقصه برای ۸ کیلومتر بعدی که از اوشوند آغاز می‌شود و تا آورزمان ادامه دارد، هستیم و ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای این بخش از محور برآورد شده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان درباره محور سامن- بروجرد نیز یادآور شد: ۱۵ کیلومتر از این محور پرحادثه در استان همدان واقع شده است. این پروژه از سال ۹۴ آغاز شده و ۶٫۵ کیلومتر آن در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر ۸٫۵ کیلومتر در دست اجراست که ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نادیان با بیان اینکه تا کنون ۱۰میلیارد تومان برای پروژه محور سامن-بروجرد هزینه شده است، اظهار کرد: این پروژه به لحاظ اجرایی قابلیت اجرا دارد اما با توجه به اینکه اعتبارات آن تخصیص نیافته است، امسال به اتمام نخواهد رسید.

وی با اشاره به واگذاری محور همدان- گل‌تپه- علیصدر به بخش خصوصی، بیان کرد: این محور به طول ۶۸ کیلومتر است که امسال با کمک استاندار و نمایندگان مجلس توانست ردیف اعتباری ملی اخذ کند اما هنوز اعتباری ابلاغ نشده است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان یادآور شد: حداقل ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه محوز همدان- گل‌تپه- علیصدر برآورد و مطالعات اولیه ماده ۲۳ انجام شده و مشاور برای تهیه نقشه‌های اجرایی گرفته شده است اما پیشنهاد شده این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.