صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / هشدار مقام وزارت خارجه چین درباره تاثیر توقف برجام بر همکاری‌های اقتصادی
هشدار مقام وزارت خارجه چین درباره تاثیر توقف برجام بر همکاری‌های اقتصادی

هشدار مقام وزارت خارجه چین درباره تاثیر توقف برجام بر همکاری‌های اقتصادی

یک مقام وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: عدم همکاری با برنامه جامع اقدام مشترک در وضعیت کنونی بر روابط اقتصادی میان کشورهای مربوطه تاثیرگذار خواهد بود.

ژانگ هانهویی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژانگ هانهویی، رییس دپارتمان امور اروپا ـ مرکزی آسیا در وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه، تاکید کرد: با توجه به وضعیت کنونی اگر برجام دیگر اجرا نشود بر همکاری اقتصادی معمول میان کشورهای مربوطه تاثیرگذار خواهد بود.

این مقام وزارت امور خارجه چین افزود: پکن امیدوار است توافق هسته‌ای با ایران حفظ شود بنابراین به تماس‌های نزدیک خود با روسیه و دیگر کشورهای اروپایی را درباره این مساله ادامه داده است.

وی همچنین گفت: ما خواهان رایزنی‌ها میان چین و ایران بر مبنای همکاری با برجام، توسعه بیشتر همکاری میان کشورها به علاوه دایره‌های کسب و کار میان دو کشور هستیم.

بنابراین گزارش، این اظهارات پس از آن بیان شده است که دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و تحریم‌های تهران را باز می‌گرداند. این توافق موجب محدودیت برنامه هسته‌ای ایران در ازای رفع تحریم‌های این کشور شده بود.

این اقدام آمریکا از سوی بسیاری از کشورها به ویژه دیگر طرف‌های توافق مورد انتقاد و مخالفت قرار گرفت. انگلیس، فرانسه و آلمان به علاوه روسیه و چین اعلام کرده‌اند که علیرغم خروج آمریکا از برجام به این توافق پایبند خواهند ماند.

در همین راستا کمیسیون اروپا برای محافظت از شرکت‌های اروپایی که با ایران تجارت می‌کنند در برابر تحریم‌های واشنگتن فرآیند اجرای مقررات مسدودکننده را آغاز کرده است که مانع از همکاری این شرکت‌ها با تحریم‌های آمریکا علیه ایران می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.