صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / قهرمانی رئال مادرید به ضرر تیم ملی اسپانیا تمام می‌شود؟
قهرمانی رئال مادرید به ضرر تیم ملی اسپانیا تمام می‌شود؟

قهرمانی رئال مادرید به ضرر تیم ملی اسپانیا تمام می‌شود؟

در سال‌هایی که رئال مادرید قهرمان اروپا شده است، تیم ملی فوتبال ‌اسپانیا در رقابت‌های بین المللی نتایج ضعیفی گرفته است.

اسپانیا و مادرید

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، فصل درخشان رئال مادرید در اروپا که با سومین قهرمانی پیاپی‌شان در لیگ قهرمانان همراه شد (پیروزی ۳ بر یک برابر لیورپول)، یادآور خاطرات تلخی برای تیم‌ ‌ملی ‌اسپانیا در رقابت‌های بین‌المللی در تابستان است. لاروخا در ۱۳ قهرمانی مادرید ۶ بار جام جهانی و یورو را در تابستان آن سال‌ها تجربه کرده اما در هیچ یک از این رقابت‌ها نتوانسته از مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. در مقابل، شروع دوران طلایی ‌اسپانیا به بدترین دوران مادرید در اروپا بازمی‌گردد.

‌اسپانیا به جام جهانی ۱۹۵۸ سوئد صعود نکرد، این در حالی بود که مادرید چند هفته قبل توانسته بود سومین قهرمانی‌اش را در اروپا جشن بگیرد. لاروخا در یورو ۱۹۶۰ شرکت نکرد اما در آن سال سفیدپوشان فاتح پنجمین جام اروپایی شدند.

در حالی که تیم مادریدی ششمین و هفتمین قهرمانی‌اش را در اروپا به دست آورده بود، ‌اسپانیا نتوانست از مرحله گروهی جام‌های جهانی ۱۹۶۶ انگلیس و ۱۹۹۸ فرانسه صعود کند. سفید پوشان در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲ هشتمین و نهمین قهرمانی خود را جشن گرفتند اما تیم کاماچو در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ و یورو ۲۰۰۰ به ترتیب مقابل کره جنوبی و فرانسه شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند.

۱۲ سال بعد مادرید دوباره متولد شد، این در حالی بود که ‌اسپانیا توانسته بود در دوران طلایی‌اش فاتح یورو و جام جهانی شود (یورو ۲۰۰۸  و ۲۰۱۲ ، جام جهانی ۲۰۱۰). مادرید در سال ۲۰۱۴ فاتح دسیما شد اما چند هفته‌ بعد ‌اسپانیا در جام جهانی برزیل حتی نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. سفیدپوشان در سال ۲۰۱۶ توانستند یازدهمین قهرمانی‌شان را در اروپا به ثبت برسانند اما دوباره تیم‌ ‌ملی ‌اسپانیا در یورو ناموفق بود و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل ایتالیا مغلوب شد.

نکته قابل توجه این است زمانی که لاروخا در جهان فوتبال می‌درخشید و مهم‌ترین عناوین را فتح می‌کرد، مادرید به شدت افت کرده بود. لاروخا در حالی توانست فاتح یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ شود که سفیدپوشان در هر دو سال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان حذف شدند. در آخرین قهرمانی تیم‌ ‌ملی، مادرید در نیمه نهایی برابر بایرن مونیخ شکست خورد و از صعود به فینال باز ماند.

‌اسپانیا در جام جهانی پیش رو در گروه B با تیم‌های ایران، پرتغال و مراکش هم‌گروه است و با توجه به آمار اخیر، ممکن است حتی شانس صعود از این مرحله را نداشته باشد. این خبر خوبی برای هم‌گروه‌های لاروخا است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.