صفحه اصلی / استان ها / زنجان / ترکیه؛ مقصد ۶۰ درصد کالاهای صادراتی از استان زنجان
ترکیه؛ مقصد ۶۰ درصد کالاهای صادراتی از استان زنجان

ترکیه؛ مقصد ۶۰ درصد کالاهای صادراتی از استان زنجان

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ۶۰ درصد کالاهای استان از گمرک به ترکیه صادر می‌شود .

صادرات

به گزارش کسب و کار نیوز، حمید احمدی  ظهر امروز  در نشست خبری، اظهار کرد: درآمد گمرک زنجان در دو ماه ابتدایی سال گذشته بیش از ۲۱ میلیارد دلار بوده که امسال با افزایش ۳۲ درصدی به بیش از ۲۹ میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار رسیده است.

این مسئول در رابطه با صادرات استان، اظهار کرد: در دو ماهه ابتدایی امسال صادرات استان با ۹۶ درصد افزایش به بیش از ۹۰ میلیون و ۵۰۲ هزار دلار رسیده و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ارزش ارزی صادرات بیش از ۴۶ میلیون دلار بوده است. همچنین با ۱۰۹ درصد افزایش از لحاظ وزنی به بیش از ۴۷ هزار تن رسیده است.

وی ۴۰ کشور را مقصد کالاهای صادراتی از استان زنجان دانست و افزود: ترکیه کشوری است که ۶۰ درصد صادرات استان به آن انجام می‌شود و پس از آن عراق، چین، هند، افغانستان، امارات متحده عربی، پاکستان، انگلستان، ایتالیا و … کشورهای مقصد به ترتیب ارزش صادراتی هستند.

احمدی، شمش‌روی، شمش‌مس، شمش آلومینیوم، ( کاغذ کاهی، کاغذ کرافت)، شمش سرب، محصولات فولادی، (پلیمرپروپیلین، مصنوعات پلاستیکی)، مویز و خرما، ترانسفورماتور، سنگ‌سرب و کنسانتره‌های آن را ده نوع کالای صادراتی استان به ترتیب ارزش دانست.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به واردات، یادآور شد: در دو ماهه ابتدایی امسال بیش از ۴۶ میلیون دلار واردات انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته و این در حالی است که به لحاظ وزنی با افزایش ۶۹ درصدی واردات حجم آن به بیش از ۶۴ هزار تن رسیده است.

وی تصریح کرد: کشور ترکیه بیشترین ارزش کالاهای وارداتی به استان را دارد و پس از آن کشورهایی همچون آلمان، سوئیس، ایتالیا، چین، ازبکستان، روسیه، آمریکا، بلژیک، اردن، مجارستان و … قرار دارند و در مجموع ۳۴ کشور مبدا کالاهای وارداتی به استان است و خاک‌ روی، ماشین‌آلات، (پلی‌آمید، مصنوعات پلاستیکی)، پارچه نبافته، نخ پلی‌آمید جزو ۱۰ نوع کالای وارداتی به ترتیب ارزش است.

این مسئول اظهار کرد: سال گذشته روند فعالیت‌های گمرک رو به رشد بوده و امیدواریم که این روند مثبت همچنان ادامه داشته باشد؛ چرا که تاثیر مثبت تجارت را می‌توان علاوه‌ بر منطقه در کل کشور نیز مشاهده کرد و نیز امیدواریم در پایان امسال که با همکاری دیگر ارگان‌های دخیل در امر تجارت استان، شاهد صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری از گمرک استان باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.