صفحه اصلی / استان ها / زنجان / انشعابات غیرمجاز، جدی‌ترین چالش هدررفت آب است

انشعابات غیرمجاز، جدی‌ترین چالش هدررفت آب است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در زمینه هدررفت آب، بحث انشعابات غیرمجاز است.

آب

رضا کابلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه وجود انشعابات غیرمجاز، از مهم‌ترین دلایل هدررفت آب به‌شمار می‌رود، افزود: آب‌دزدی و انشعابات غیرمجاز از تخلفاتی است که بیشترین تاثیر را در هدررفت آب دارد که در این زمینه تعداد انشعابات غیرمجاز مسدودی در سال گذشته رشد ۱۰٫۵ برابری داشته و از ۸۰ مورد در سال ۹۵ به ۸۵۶ مورد برخورد با انشعاب غیرمجاز رسیده است.

وی با یادآوری اینکه تعداد روستاهای تحت پوشش خدمات شرکت ۵۹۵ روستا بوده و از جمعیت روستایی ۳۴۱ هزار نفری استان، ۳۰۲ هزار نفر مشترک شرکت آب و فاضلاب روستایی است، ادامه داد: عدم پوشش ۱۲ درصدی برخی از روستاها نیز به دلیل فصلی بودن اقامت در روستاها، تعداد خانوار پایین آن‌ها و بالا بودن هزینه‌های بالای آب‌رسانی به این روستاها بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۹۳ درصد مطالبات این شرکت در سال گذشته جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: میزان بدهی مشترکان روستایی بیش از ۵ میلیارد تومان است که بالغ بر ۹۳ درصد از مطالبات پارسال شرکت از مشترکان دریافت شده و بدهی موجود مربوط به بدهی سال‌های گذشته است که در این راستا نیز برای کاهش بدهی مشترکان، اقدام به مکانیزه کردن قرائت کنتورها و … کرده‌ایم.

 

مدیرعامل شرکت آبفار استان زنجان با اشاره به هزینه‌های تولید آب، هزینه تولید یک لیتر آب را ۱۵۰۰ تومان دانست و با یادآوری اینکه این آب به مشترکان به بهای ۴۵۰ تا ۵۰۰ تومان فروخته شده و باعث ایجاد ضرر مالی برای شرکت شده است، خاطرنشان کرد: این شرکت بر اساس وظیفه ذاتی خود در امر آب‌رسانی و حفظ سلامت آب‌شرب با کمک شبکه بهداشت کلرزنی آب مصرفی روستاهای غیرتحت پوشش را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.