صفحه اصلی / استان ها / مازندران / مازندران صنایع مادر ندارد
مازندران صنایع مادر ندارد

مازندران صنایع مادر ندارد

عضو هئیت علمی دانشگاه علم و فناوری مازندران گفت: بزرگترین مشکل ما در صنعت استان، نداشتن صنایع مادر است.

توسعه صنایع تبدیلی

نوید صاحب جمع‌نیا رئیس کارگروه تخصصی صنایع و معادن اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بزرگترین مشکل ما در صنعت استان، نداشتن صنایع مادر است؛ چراکه صنعت مادر در گام اول می تواند مجموعه ای از صنایع را ایجاد کند که به عنوان ارائه دهنده خدمات، تجهیزات و محصولات اولیه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت قبل تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط پرداخت می شد، اما با توجه به این که این واحدها نمی توانستند محصولات نهایی را ارائه  کرده و فقط مواد اولیه تولید می کردند، نیاز اصلی  تامین نمی شد.

عضو هییت علمی دانشگاه علم و فناوری مازندران تصریح کرد: در حال حاضر نیاز به صنعت مادر وجود دارد تا در پی آن به صورت زنجیره ای واحدهای مختلف ایجاد شوند.

رئیس کارگروه تخصصی صنایع و معادن اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به این که هیچ گونه همبستگی در صنایع استان وجود ندارد، یادآور شد: حتی سامانه ای با یک سطح اطلاعات شفاف در مازندران وجود ندارد که بتواند شناسایی خوبی در خصوص صنایع صورت گیرد.

جمع‌نیا با تاکید بر اینکه مدیریت صنایع بسیار مهم است، افزود: با توجه به اینکه فرهنگ نامناسب مدیریتی و از صفر شروع کردن طرح ها وجود دارد، هیچ کاری به سرانجام نمی رسد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.