صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / روزانه بیش از هزار تن مرغ گوشتی ذخیره سازی می شود
روزانه بیش از هزار تن مرغ گوشتی ذخیره سازی می شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور:

روزانه بیش از هزار تن مرغ گوشتی ذخیره سازی می شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور از خرید حمایتی و ذخیره سازی روزانه بیش از هزار تن مرغ گوشتی توسط این شرکت خبر داد و گفت: این کار برای جلوگیری از ضرر تولیدکنندگان اجرا می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، ایران با ظرفیت بیش از ۲٫۵ میلیون تن تولید، اکنون سالانه نزدیک ۲٫۲ میلیون تن گوشت مرغ تولید می کند و در زمره هشت کشور برتر تولیدکننده مرغ در دنیا قرار دارد.
«حمید ورناصری» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره رفع مشکل تولیدکنندگان گوشت مرغ به دلیل نوسان قیمت نهاده های طیور افزود: اکنون با افزایش تولید مرغ گوشتی در کشور مواجه هستیم که این موضوع منجر به ضرر تولیدکنندگان شده است.
وی اظهار داشت: به همین منظور شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از زیان تولیدکنندگان وارد عمل شده و هر کیلوگرم مرغ زنده را با قیمت ۷۶۰۰ تومان از تولیدکنندگان خریداری می کند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور میزان خرید انجام شده را قابل توجه توصیف کرد، گفت: تولیدکنندگان نگرانی از این موضوع نداشته باشند، روند خرید گوشت مرغ تا متعادل شدن قیمت بازار مرغ ادامه پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای خرید گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور هیچ محدودیتی ندارد و اثرات مثبت ورود این شرکت بزودی در بازار مرغ مشخص می شود.

**نهاده های تولید شرکت پشتیبانی امور دام آماده تحویل است
ورناصری با تاکید بر اینکه نهاده های مورد نیاز صنعت طیور کشور تامین است، گفت: اکنون هیچ کمبودی در زمینه تامین ذرت و کنجاله سویا مورد نیاز پرورش دهندگان طیور کشور نداریم.
وی اظهار داشت: ورود شرکت پشتیبانی امور دام در بحث نهاده ها منجر به مناسب شدن قیمت این محصولات در بازار شده به طوری که اکنون قیمت هر کیلوگرم ذرت در بندر امام خمینی (ره) ۱۲۵۰ تومان و کنجاله سویا بین ۲۲۵۰ تا ۲۳۰۰ تومان است.
به گفته وی، شرکت پشتیبانی امور دام هر کیلوگرم ذرت را با نرخ ۱۰۰۰ تومان و کنجاله سویا را ۱۸۵۰ تومان محاسبه با اعمال هزینه ۱۰۰ تومانی بابت حمل هر کیلو، ذرت را با قیمت ۱۱۰۰ تومان و کنجاله سویا ۱۹۵۰ تومان در اختیار دامداران قرار می دهد که کمتر از قیمت آن در بندر است.
وی اضافه کرد: اکنون قیمت هرکیلوگرم ذرت در بازار ۱۰۵۰ تومان و کنجاله سویا نزدیک ۲۶۰۰ تومان است که با حضور دلالان با رقم های متفاوتی به فروش می رسد.
شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت جهادکشاورزی مسئولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آنها برای جلوگیری از نوسان قیمتی در زمان اوج مصرف را برعهده دارد.
اقتصام**۹۱۸۶*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.