صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت می شود
تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت می شود

تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد پرداخت می شود

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه، از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی 200 میلیون ریالی به مددجویان واجد شرایط این نهاد خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، حسین خدرویسی روز یکشنبه، اظهار داشت: این تسهیلات به آن دسته از مددجویانی پرداخت می شود که مهارت لازم در آموزش های ارائه شده توسط فنی و حرفه ای را کسب کرده باشند.
وی افزود: پرداخت این مقدار تسهیلات نقش مهمی در خودکفایی مددجویان و کسب اشتغال پایدار خواهد داشت.
خدرویسی در ادامه به ارائه کلاس های آموزش فنی و حرفه ای برای مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در طول یکسال اخیر حدود ۱۸ هزار مددجو از این آموزش ها در بخش های مختلف برخوردار شده اند.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه ادامه داد: هشت هزار نفر از این افراد که تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند در مناطق روستایی، ۶ هزار نفر در مناطق محروم و کمتر برخوردار و چهار هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت داشتند.
وی یادآور شد: آموزش های فنی و حرفه ای به صورت بلندمدت و کوتاه مدت در سرفصل مهارت آموزی، پایدار سازی توسعه، کارآفرینی و حرفه آموزی دانش آموان دبیرستانی به مددجویان ارائه شد.
خدرویسی تصریح کرد: کمیته امداد برای برخورداری رایگان مددجویان خود و اینکه هزینه ای نپردازند حدود ۱۱ میلیارد و یکصد میلیون ریال هزینه کرده است.
مدیرکل کمیته کمیته امداد کرمانشاه در پایان گفت: کسب مهارت های فنی از سوی مددجویان به ویژه افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی موجب ایجاد فرصت های شغلی پایدار در آینده و جلوگیری از مهاجرت آن ها خواهد شد.
در استان کرمانشاه بیش از ۷۴ هزار خانوار با ۱۶۱ هزار نفر جمعیت زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) قرار دارند که ۶۰ درصد آن ها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.