صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / چرایی سرمایه گذاری اندک در تولید داخلی از نگاه یک نماینده
چرایی سرمایه گذاری اندک در تولید داخلی از نگاه یک نماینده

چرایی سرمایه گذاری اندک در تولید داخلی از نگاه یک نماینده

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نرخ بالای تسهیلات بانکی و پایین بودن ارزش افزوده را دو عامل مهم در سرمایه گذاری اندک برای رونق تولید داخلی دانست.

عین اله شریف پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: بالا بودن نرخ بالای تسهیلات بانکی سبب شده تولیدکنندگان به دلیل مشکلات متعدد در بخش تولید، کمتر به سمت این منابع مالی بروند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، مشکل نقدینگی را یکی از مشکلات کنونی تولیدکنندگان داخلی برشمرد و گفت: اکنون بخشی از دارایی های بانکها معوق شده و بازپرداخت تسهیلات افزایش یافته و بدهی دولت نیز به شبکه بانکی مشکلات آنها را بیشتر کرده است.
نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی به اهمیت کیفیت کالای تولیدی برای حضور در بازار رقابتی اشاره و تاکید کرد: اگر کالای ایرانی از کیفیت لازم برخوردار شود شاهد پویایی و رونق کالای ایرانی خواهیم بود.
وی افزود: حمایت از تولید، میزان اشتغالزایی را در کشور را افزایش می دهد و این در کاهش نگرانی های اجتماعی و رونق اقتصادی تاثیر مثبتی خواهد داشت.
شریف پور، خودباوری و خود اتکایی اقتصادی را تنها راه مقابله با تحریم های ظالمانه دانست و افزود: تولیدکنندگان ایرانی نیز در بازار رقابتی باید به کیفیت کالای ایرانی توجه کنند تا با متعادل شدن قیمت ها، توجه مصرف کنندگان برای استفاده از کالای ایرانی جلب شود.
این نماینده مردم در مجلس افزود: یکی از روش هایی که می تواند راه پیش روی تولیدکنندگان را باز کند، کاهش مالیات آنها و استفاده از حمل ونقل ریلی برای کاهش هزینه های آنهاست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: حمل بار توسط شبکه ریلی کشور در کاهش هزینه های تولید و قیمت تمام شده تاثیرگذار است تا کالای ایرانی با قیمت کمتری به دست مصرف کنندگان برسد.
شریف پور اضافه کرد: حمل و نقل ریلی ارزان ترین و مطمئن ترین نوع حمل و نقل در دنیاست؛ بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان برای حمل بارهای خود از شبکه ریلی استفاده می کنند تا هزینه تمام شده کالا کمتر شود.
وی تاکید کرد: در بخش ریلی، امنیت حمل و نقل بار و مسافر در درجه نخست قرار دارد، لذا در تولید تجهیزات ریلی و رعایت استانداردهای جهانی به خصوص واگن باید به کیفیت محصول توجه بیشتری شود.
به گزارش کسب و کار نیوز ، در چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر کشور با شبکه ریلی کشور جابجا شوند؛ در این زمینه دولت در نظر دارد با عزم ملی در سال حمایت از کالای ایرانی شبکه ریلی کشور با استفاده از توانمندی های داخلی توسعه یابد.
اقتصام**۱۱۰۸** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.