صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / معادن یکی از پتانسیل‌های منطقه ترشیز
معادن یکی از پتانسیل‌های منطقه ترشیز

نماینده مردم کاشمر مطرح کرد

معادن یکی از پتانسیل‌های منطقه ترشیز

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی وجود معادن مختلف را یکی از پتانسیل‌های مهم منطقه ترشیز دانست.

منطقه ترشیز

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بهروز بنیادی با تاکید بر این‌که «باید از پتانسیل منطقه  ترشیز استفاده شود»، معادن را یکی از پتانسیل‌های منطقه دانست و گفت: به رغم این‌که تاکنون مطالعات اکتشافی برروی معادن نداشته‌ایم اما سال گذشته ۲٫۵ میلیارد تومان دستور گرفته شد تا مطالعات چند معدن در منطقه کوهسرخ و بردسکن انجام شود.

وی همچنین به وضعیت هتل کاشمر اشاره کرد و گفت: تاکنون افراد بسیاری در بخش خصوصی برای ساخت هتل اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان این‌که «توجه به میراث فرهنگی در منطقه بسیار ضعیف است»، اظهار کرد: متاسفانه به خاطر ضعف‌هایی که در سطح کشور بوده در منطقه هم کار چشم‌گیری صورت نگرفته است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس با اشاره به این‌که «با پیگیری‌های صورت گرفته  ۱۰۰ میلیون تومان برای بهسازی اطراف منار علی آباد اختصاص یافته است»، عنوان کرد: به رغم این‌که کویر منطقه از رحمانیه به بعد جاده نامناسبی دارد اما تا این روستا گازرسانی شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت آب شرب سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن، بیان کرد: از نظر آب شرب کاشمر یکی از شهرستان‌های خوب در سطح استان خراسان است.

وی با بیان این‌که «از مدیران آبفای سه شهرستان خواسته شده یک بازده ۲۵ ساله را تعریف و مشخص کنند»، افزود: تمامی مطالعات لازم در انابد، ریوش و شهرهای دیگر جهت منابع آب شرب انجام شده است.

بنیادی با اعلام این‌که «در سه شهرستان طی سال گذشته و امسال چاه‌های حفر شده و یا برخی دیگر امسال حفر خواهند شد»، عنوان کرد: به رغم اینکه سال گذشته برای آب شرب روستایی هر شهرستان در استان ۱٫۵ میلیارد تومان اختصاص یافت اما هیچ شهرستانی جز نماینده مردم منطقه ترشیز نتوانست این مبلغ را جذب کند.

وی همچنین مخازن و لوله‌های فرسوده آب را یکی از مشکلات اصلی در بخش کوهسرخ دانست و گفت: با مشارکت مردم تعویض شبکه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که «باید امکانات رفاهی را در سطح شهر افزایش داد»، اظهار کرد: برخی مسائل هستند که شاید پیش پا افتاده باشند اما بسیار حائز اهمیت هستند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس  در خصوص وضعیت برق و گاز سه شهرستان نیز بیان کرد: در این سه شهرستان سه روستای گازرسانی نشده شامل کوهپایه بردسکن، درونه و کوهسرخ داریم که تلاش شد گازرسانی به این مناطق در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان این‌که «مصرف برق سه شهرستان شاید به دو یا سه مگاوات نرسد»، بیان کرد: وقتی معادن در این سه شهرستان فعال شود شاهد افزایش مصرف برق خواهیم بود به همین خاطر از هم‌اکنون پیش‌بینی ایستگاه‌های تقویت فشار شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.