صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / از درخواست برای پخش مسابقات ورزشی بانوان از صداوسیما تا خبر بد برای مشمولان غایب سربازی
از درخواست برای پخش مسابقات ورزشی بانوان از صداوسیما تا خبر بد برای مشمولان غایب سربازی

گزیده خبرهای اجتماعی ایسنا در پنجم خردادماه

از درخواست برای پخش مسابقات ورزشی بانوان از صداوسیما تا خبر بد برای مشمولان غایب سربازی

در گزیده خبرهای امروز گروه اجتماعی ایسنا، خبرهایی درباره ممنوعیت اجرای جریمه ریالی سربازی، تخریب باغ برره، دیدار شهردارتهران و رییس جمهوری، حراست از حوزه های تکثیر سوالات امتحانی، درخواست برای پخش مسابقات ورزشی زنان از صداوسیما و ... را می‌خوانید.

بسته اخبار اجتماعی

گروه اجتماعی ایسنا پنجمین روز از خردادماه سال ۱۳۹۷ را با انتشار۴۴ خبر روی خروجی خود پشت سرگذاشت؛ خبرهایی که در شش سرویس خبری منتشر شد و در این میان خبرهایی از سرویس‌های شهری،سلامت، حوادث و آموزش و پرورش بیشترین توجه مخاطبان را به خود اختصاص داد. در ادامه گزیده خبرهایی که بیشترین فراگیری و تاثیرگذاری را در میان اخبار اجتماعی امروز داشتند به همراه لینک مستقیم آن‌ها آمده است.

سرویس شهری

نخستین خبر امروز سرویس شهری، جزو پربازدیدترین خبرهای امروز گروه اجتماعی هم بود. خبر مربوط به تخریب باغی که با پخش سریال شب‌های برره در دهه ۸۰ به این نام معروف شد و حالا احمد مسجدجامعی – عضو شورای شهر تهران – در گفت وگو با ایسنا دراین باره گفته است: باغ واقع در منطقه دو معروف به برره ۲۲ هزار متر است که براساس حکم دادگاه ۱۵ هزار متر آن باید حفظ شود و در مابقی می‌توان برج‌سازی انجام داد اما  آثاری از اسید، بنزین و … وجود دارد که نشان می‌دهد سودجویان قصد تخریب باقی مانده باغ را دارند. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید)

در این روز محمدعلی افشانی – شهردار تهران – هم به دیدار حسن روحانی – رییس جمهوری – رفت. در این دیدار رئیس جمهوری همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادهای مدنی را برای خدمت‌رسانی به مردم و توسعه کشور ضروری خواند و بر تداوم حمایت‌های اصولی دولت از طرحهای توسعه‌ای شهرداری تهران تاکید کرد. محمدعلی افشانی نیز با تشریح سیاست‌های تدوین شده و برنامههای مورد توجه در شهرداری تهران، تداوم حمایت دولت از طرح‌های شهرداری تهران را خواستار شد. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

احمد تواهن – معاون عمرانی استاندار تهران – نیز امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران از جایگزینی بیش از ۲۰۰ هزار خودروی دیزلی در سطح جاده‌ها و شهرهای کشور طی سه سال آینده خبر داد و گفت: عدم همکاری دستگاه‌ها در موضوع کنترل و دفع اثرات آلودگی زیست محیطی شریک شدن در توسعه این آثار مخرب است. مسائل آلودگی هوا نسل‌ها را تهدید می‌کند. لذا همه باید در این بخش عملکردی جدی داشته باشیم. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

سرویس سلامت

سرویس سلامت امروز نسبتا پرخبر بود. نخستین خبر این سرویس در روز شنبه نیز با استقبال مخاطبان ایسنا روبه رو شد و محتوای آگاهی بخشی داشت. این خبر در میان پربازدیدترین خبرهای گروه اجتماعی جای گرفت.  «عوارض کمبود کلیسیم در بدن» تیتر خبر پرمخاطب سرویس سلامت بود. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

دکتر محمد اسماعیل اکبری – رییس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – هم امروز در گفت وگویی با ایسنا ضمن تشریح وضعیت فعلی سرطان در کشور و ارایه راهکارهایی برای پیشگیری از شیوع آن نسبت به وجود دیدگاه‌های خاص تجاری در حوزه درمان کشور انتقاد کرد وگفت: حداقل۴۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری و۴۰ درصد قابل درمان هستند.  تنها ۲۰ درصد سرطان‌ها باقی می‌ماند که با علم امروز توانایی کنترل آن را نداریم. با این حال می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب، کیفیت زندگی این دسته از بیماران را ارتقا داد. (متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید)

امروز مراسم رونمایی از شش فروند بالگرد مرکز اورژانس هوایی کشور با حضور  وزیر بهداشت در فرودگاه پیام کرج برگزار شد. دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در این مراسم گفت: توسعه ناوگان امداد هوایی کشور مشکلات و سختی‌های زیادی دارد که بسیاری از آنها قابل بیان نیست اما مسئولان اقداماتی برای افزایش بالگردهای کشور در طول سال‌های گذشته انجام داده‌اند. توسعه ناوگان هوایی با توجه به شرایط موجود کشور کار سختی است و برخی از بدخواهان نظام و مردم در این زمینه چوب لای چرخ کشور می‌گذارند. (متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

سرویس خانواده

درآستانه آغاز ششمین سال فعالیت دولت تدبیر و امید، خبرنگار ایسنا با محمد مهدی تندگویان – معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان – گفت وگو کرده است. تندگویان در این گفت وگو نسبت به عدم تحقق عمده مطالبات جوانان انتقاد کرد و گفت: بیشتر مطالبات جوانان برطرف نشده است. مطالبات جوانان همان چیزهایی هستند که سال گذشته و  در زمان انتخابات مطرح شدند. به نظر من با گذشت یکسال از آغاز فعالیت دولت می‌توان گفت عمده مطالبات حوزه جوانان برطرف نشده است. تاکنون شاهد کار مناسبی هم از سوی دستگاه‌ها که نشان بدهد اقدام عملیاتی در این حوزه صورت گرفته است،نبوده‌ایم. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

معصومه ابتکار- معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور – هم امروز از اعضای تیم ملی فوتسال زنان تقدیر کرد. او در این مراسم که در معاونت امور زنان برگزار شد با انتقاد از پخش نشدن بازی فوتسال تیم ملی بانوان ایران از صدا و سیما گفت: این مسئله مطالبه‌ای است که آقای رئیس جمهور نیز مطرح کردند. من نیز با آقای عسگری – رئیس سازمان صدا و سیما – صحبت کردم تا این مشکل برطرف و امکان پخش تصاویر مسابقات ورزش بانوان فراهم شود. در حال حاضر بسیاری از ورزشکاران مرد امکان استخدام در وزارتخانه‌های مختلف نظیر وزارت نفت و ارتباطات را پیدا کردند اما این اتفاق در مورد زنان نیفتاده است با این وجود آئین‌نامه‌ای مربوط به این بخش در حال اصلاح است تا امکان استخدام زنان نیز فراهم شود. خواسته معاونت توسعه وزارت ورزش نیز این است که امکان استخدام زنان فراهم شود بنابراین مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

سرویس آموزش و پرورش

ماجرای لو رفتن برخی سوالات امتحان نهایی گرچه موضوع جدیدی نیست، اما همچنان طرح دوباره آن هم خبرساز است و اخبار امروز را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروز عبدالرسول عمادی – رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش – در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه هنوز مصوبه‌ای از سوی شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر برگزاری امتحانات نهایی در پایه دوازدهم از سال آینده به دستمان نرسیده است ،گفت: درباره تغییر در تعداد دروس امتحان نهایی موثر در احتساب سابقه تحصیلی کنکور سراسری در سال۹۸ نیز تصمیم گیری نشده است.

او در پاسخ به اینکه آیا با توجه به تکمیل ساختار آموزشی جدید و استقرار پایه دوازدهم در سال آتی، امتحانات نهایی از این پس در پایه دوازدهم برگزار خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش باید درباره تکلیف امتحانات نهایی در سال آینده تصمیم بگیرد و هنوز شورای عالی مصوبه‌ای مبنی بر برگزاری امتحانات نهایی در پایه دوازدهم از سال آینده ندارد تا ما بتوانیم اعلام کنیم. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

مجتبی زینی‌وند – رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش – نیز امروز نشستی خبری برگزار کرد و جزئیات تعیین شهریه مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده را اعلام کرد. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید)

سرویس محیط زیست

تغذیه خزر با فاضلاب، خبر تکان دهنده امروز سرویس محیط زیست بود. محمد نصرتی – رئیس شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار- در کارگروه سلامت فریدونکنار گفت: بخشی از فاضلاب‌های این شهرستان به سمت دریا می‌ریزد که باید آهک ‌پاشی مناسب صورت گیرد. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

سرویس حوادث، انتظامی

سرویس حوادث، انتظامی هم امروز پرخبر بود و اخباری درباره حادثه، سربازی، ترافیک و … را منتشر کرد. سردار ابراهیم کریمی – جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا – در گفت وگو با ایسنا از توقف اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده خبر داد و گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شده‌اند. اجرای این طرح تا پایان سال ۹۷ ادامه خواهد داشت. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

سرهنگ مسعود جبارزاده – معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ – نیز در گفت وگو با ایسنا از کاهش ۳۰ درصدی تخلف تردد غیرمجاز در خطوط ویژه اتوبوس در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و اظهارکرد: برابر قانون راهنمایی و رانندگی عبور از خطوط ویژه باید دارای مجوز لازم باشد. بر این اساس تردد غیرمجاز خودروها و موتورسیکلت‌ها از این مسیرها تخلف است و برابر قانون نسبت به جریمه و حتی توقف خودروی متخلفان اقدام خواهد شد. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

امروز پلیس آگاهی با انتشار تصویر مردی که خود را به نام «ظریف» معرفی کرده و اقدام به کلاهبرداری از زنی به بهانه ازدواج کرده بود، از شهروندان خواست که این فرد را شناسایی کنند. ماجرای رسیدگی به این پرونده به ۱۸ فروردین ماه امسال بازمی گردد که در آن پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به شیوه جعل عناوین از کلانتری ۱۰۸ نواب به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد و خانمی با مراجعه به ماموران عنوان کرد که فردی پس از معرفی خود به عنوان مأمور یکی از وزارتخانه‌های دولتی و به بهانه خرید خودرو اقساطی بدون بهره با شرایط بسیار مناسب اقدام به کلاهبرداری چند میلیون تومانی از وی کرده است. ( متن کامل این خبر را از اینجا بخوانید )

پربازدیدترین خبرهای گروه اجتماعی ایسنا

شش خبر پربازدید گروه اجتماعی ایسنا هم امروز مربوط به سرویس های شهری، حوادث، آموزش و پرورش و سلامت بود که در این میان سرویس‌های سلامت و حوادث هرکدام دو خبر و سرویس‌های شهری و آموزش و پرورش یک خبر را به خود اختصاص دادند که با کلیک روی هرکدام از خبرها می توانید به متن کامل آن دسترسی پیدا کنید.

“باغ برره” در آستانه نابودی

عوارض کمبود کلسیم در بدن

میانگین «شهریه» مدارس غیردولتی

توقف طرح «جریمه ریالی سربازی» در سال۹۸

پلیس به دنبال «ظریف» قلابی

فروش داروی گیاهی و مخلوط‌ پودرشده فراورده‌های گیاهی در عطاری‌ها ممنوع

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.