صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / آغاز ساخت موتور M15GSI به منظور کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 سایپا
آغاز ساخت موتور M15GSI به منظور کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 سایپا

مديرعامل مگاموتور خبر داد:

آغاز ساخت موتور M15GSI به منظور کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 سایپا

مدیرعامل شرکت مگاموتور گفت: پروژه توسعه موتور M15GSI ( موتور بهبود یافته تیبا ) با هدف کاهش مصرف سوخت خودروهای X200 از محصولات گروه خودروسازی سایپا و بهبود پارامترهای عملکردی موتور آغاز شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپانیوز، مهندس جمشید کندری با تشریح روند اجرای این پروژه خاطرنشان کرد: تولید این موتور با توجه به الزامات مربوط به کاهش مصرف سوخت، می تواند تا پایان سال ۱۴۰۰ ادامه داشته باشد.
وی تصریح کرد: پس از انجام فاز طراحی مفهومی و جزئیات، تکمیل نقشه ها و مدارک اولیه موتور و نمونه سازی قطعات انجام شد و طی یک فرآیند چند ماهه شامل اصلاح طراحی برخی قطعات و نمونه سازی های مکرر، پارامترهای عملکردی و مصرف سوخت موتور M15GSI تثبیت شد.
کندری گفت: موتور M15GSI با کاهش شش الی هفت درصدی مصرف سوخت در نقاط کاری موتور، افزایش حدود هفت درصدی توان موتور و بهبود پنج درصدی گشتاور بیشینه موتور، تمامی الزامات قانونی مربوط به کاهش مصرف سوخت را تا پایان سال ۱۴۰۰ پوشش خواهد داد.
مدیرعامل شرکت مگاموتور با اشاره به چگونگی صحه گذاری محصول طراحی شده، افزود: به منظور صحه گذاری طراحی محصول، مجموعه ای از آزمون های مکانیکی، شامل رفتار روغن کاری و خنک کاری، سایش پیستون، NVH، مقاومت حرارتی، تهویه، رفتار دینامیک سیستم سوپاپ بندی و همچنین آزمون های دوام بر روی موتور M15GSI صورت گرفت که همه این آزمون ها با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.
به گفته مهندس کندری فاز توسعه موتور M15GSI به پایان رسیده و پروژه وارد فاز کالیبراسیون موتور و خودرو شده و به موازات فاز توسعه و کالیبراسیون، فرآیند ساخت داخل این قطعات توسط سازندگان داخلی آغاز و پیش بینی می شود از ابتدای سال ۱۳۹۸ تولید انبوه موتور M15GSI و نصب آن بر روی خودروهای ساینا و کوییک سایپا آغاز شود.
وی موتور M15GSI را موتور استراتژیک گروه خودروسازی سایپا در سال های آتی می داند و می گوید: همزمان با بهبود در حوزه طراحی، انتظار می رود ارتقای زیرساخت های تولید به منظور حفظ اهداف عملکردی پروژه توسط قطعه سازان و همچنین در حوزه مونتاژ قوای محرکه با جدیت تمام صورت گیرد که خوشبختانه این امر در حد قابل قبولی در حال پیگیری و انجام است.

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.