صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / افت ۵ درصدی واردات رسمی از ترکیه در زمستان گذشته
افت ۵ درصدی واردات رسمی از ترکیه در زمستان گذشته

افت ۵ درصدی واردات رسمی از ترکیه در زمستان گذشته

واردات رسمی ایران از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۵۹ میلیون دلار رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، واردات رسمی ایران از ترکیه در سه ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۵۹ میلیون دلار رسید.
آمارهای منتشر شده از سوی موسسه آمار ترکیه نشان می دهد، حجم مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه در بازه زمانی ژانویه تا مارس ۲۰۱۸، با ۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی به ۲٫۶۴۱ میلیارد دلار رسیده است. در ماه های ژانویه تا مارس سال ۲۰۱۷ ارزش تجارت بین دو کشور بالغ بر ۲٫۵۶۱ میلیارد دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش، صادرات ترکیه به ایران در سه ماهه نخست امسال با افت ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۷۵۹ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه ماهه نخست سال قبل ۸۰۲ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

ارزش صادرات ترکیه به ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ معادل ۱٫۸ درصد کل صادرات این کشور بوده و ایران در رتبه ۱۹ بزرگترین مقاصد صادراتی این کشور قرار داشته است.

اما واردات ترکیه از ایران در سه ماهه نخست امسال رشد ۷ درصدی داشته و از ۱٫۷۵۹ میلیارد دلار در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ به ۱٫۸۸۲ میلیارد دلار در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ رسیده است.

واردات ترکیه از ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ معادل ۳ درصد از کل واردات ترکیه در این مدت بوده است و ایران رتبه ۷ در میان کشورهای تامین کننده کالای مورد نیاز این کشور را داشته است .

نفت و گاز مهمترین کالای صادراتی ایران به ترکیه است که افزایش قیمت آن علت عمده رشد ارزش واردات ترکیه از ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ بوده است .

همچنین مطالعه کنید:

تجارت ۳ماهه ایران و چین از ۴ میلیارد دلار گذشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.