صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / خودرو از لیست کالاهای عمده وارداتی حذف شد
خودرو از لیست کالاهای عمده وارداتی حذف شد

خودرو از لیست کالاهای عمده وارداتی حذف شد

بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور در فروردین ماه نشان می‌دهد، در حالی که خودرو کامل در فهرست ۱۵ قلمی کالای اصلی وارداتی دیده نمی‌شود، بیش از ۱۹۰ میلیون دلار قطعه خودرو به کشور وارد شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز ب نقل از تسنیم، بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور در فروردین ماه نشان می‌دهد، در حالی که خودرو کامل در فهرست ۱۵ قلمی کالای اصلی وارداتی دیده نمی‌شود، بیش از ۱۹۰ میلیون دلار قطعه خودرو به کشور وارد شده است.
بر اساس آمارهای گمرک ایران، درنخسیتن ماه سال جاری در حالی که خودرو کامل از فهرست ۱۵ قلمی کالای اصلی وارداتی حذف شده، حداقل ۱۹۱میلیون دلار قطعه خودرو به کشور وارد شده است.

بر این اساس، در ماه مورد اشاره ۱۲۱ میلیون دلار قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و با ساخت داخل ۱۴ تا ۳۰ درصد وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ارزش ان ۳۰ میلیون دلار بوده با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه شده است.

گفتنی است، سایر اقلام مربوط به قطعات خودرو وارداتی (با درصدهای ساخت داخل زیر ۵۰ و بالای ۵۰ درصد)نیز با رشدهای قابل توجه ۱۲۷ و ۶۶ درصدی مواجه شده‌اند. لازم به ذکر است، در فروردین ماه بر خلاف سنوات گذشته خودرو کامل در لیست ۱۵ قلم کالای وارداتی اصلی کشور دیده نمی‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.