صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / طرح کنارگذر جنوبی تهران ۴۵ درصد پیشرفت دارد
طرح کنارگذر جنوبی تهران ۴۵ درصد پیشرفت دارد

طرح کنارگذر جنوبی تهران ۴۵ درصد پیشرفت دارد

مدیرعامل شرکت آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت: این طرح پس از 2 سال از شروع عملیات اجرایی به 45 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عطاء الله قادری روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای معادن استان قزوین  افزود: این طرح از جمله پروژه های فراملی به شمار می رود که از برنامه زمان بدی خود خیلی جلوتر است.
وی ادامه داد: عزم مدیران پروژه این است که هرچه سریعتر کنارگذر جنوبی تهران به بهره برداری برسد چون منافع و مزیت های زیادی برای کشور بدنبال دارد.
قادری اضافه کرد: این طرح فراملی و مهم برای کشور با توجه به اثرات مثبت آن پس از بهره برداری جزو پروژه های منحصر به فرد و حایز اهمیت کشور محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران گفت: این محور ارتباط استان های آذربایجان شرقی،غربی،گیلان،اردبیل و قزوین را با مرکز، جنوب و شمال کشور با سهولت بیشتر روبرو می کند و با فعال سازی آن دیگر لزومی به ورود ترافیک از ۱۱ استان به پایتخت نخواهد بود.
وی با بیان اینکه چهار استان تهران، البرز، کرج و قزوین به صورت مستقیم از این محور بهره مند می شوند،افزود: این مسیر ارتباطی در چهار قطعه شامل ۱۵۸ کلیومتر و ۶ خط طراحی شده که قطعه یک آن در استان های البرز و قزوین واقع شده است.
مدیرعامل شرکت آزادراه کنار گذر جنوبی تهران گفت: این محور بیشترین تقاطع آزادراه ها و بزرگراه های ارتباطی کشور را دارد و از آزادراه کرج-قزوین شروع شده و از بزرگراه ماهدشت به اشتهارد،آزادراه تهران-ساوه،جاده قدیم تهران-ساوه،جاده قدیم و آزادراه تهران-قم،آزادراه حرم به حرم یا قم-گرمسار نیز عبور می کند.
قادری افزود: این پروژه طی ۲ سال بعد از بهره برداری هزینه های سرمایه گذاری شده را جبران می کند و در صرفه جویی سوخت، ناوگان، استهلاک و کاهش اثراث سوء زیست محیطی برای کشور منفعت دارد و به عنوان محور پدافند غیرعامل و امداد و نجات و مدیریت بحران چهار استان همجوار پایتخت محسوب می شود.
وی با بیان اینکه اهمیت زیاد این پروژه و نقش موثر آن در ساماندهی ترافیک کشور موجب شد قرارگاه خاتم الانبیا در آن نقش ایفا کند،افزود: اعتبار این پروژه به صورت مشارکتی ۷۰ درصد از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و ۳۰ درصد از سوی دولت از طریق اوراق مشارکت تامین می شود.
قادری همچنین گفت: در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ نفر با یک هزار دستگاه خودرو در این پروژه مشغول فعالیت هستند و امیدواریم با تلاش شبانه روزی بتوانیم این پروژه را طبق زمانبندی به بهره برداری برسانیم.
مدیرعامل شرکت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران افزود: واگذاری این پروژه به بخش خصوصی از طریق وصول عوارض تا زمان استهلاک منابع طی ۲۰ سال است.
وی افزود: کمترین طول این محور در استان قزوین قرار دارد و بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد ترافیک این استان با اجرای آن ساماندهی شده و به این محور هدایت می شود.
۶۱۰۱*۳۰۱۳

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴.۸ درصدی تولید مسکن در کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.