صفحه اصلی / استان ها / زنجان / پرداخت کمک به مدرسه؛ قانونی اما داوطلبانه
پرداخت کمک به مدرسه؛ قانونی اما داوطلبانه

یک مسئول در اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تاکید کرد:

پرداخت کمک به مدرسه؛ قانونی اما داوطلبانه

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات مردم و رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پرداخت کمک به مدرسه قانونی اما داوطلبانه است.

مدارس

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق اصل ۳۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مدارس دولتی حق گرفتن پول از دانش‌آموزان را ندارد و رعایت نکردن این قانون تخلف محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به دریافت هزیته کمک به مدرسه، ادامه داد: پرداخت این هزینه توسط اولیای دانش‌آموزان کاملا داوطلبانه بوده و اجبار در این کار برای دانش‌آموزان و اولیای آنان تخلف محسوب شده و آنان می‌توانند این تخلفات را به اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات مردم گزارش دهند.

وی با بیان اینکه مشارکت مالی والدین و کمک‌ به مدرسه امری قانونی است، افزود: این مساله در ماده ۱۱ قانون شورای وزارت آموزش و پرورش عنوان شده است اما در اجرای این قانون باید سه شرط مهم و اساسی رعایت شود.

محمدی با توجه به شرایط اخذ کمک به مدرسه از والدین خاطرنشان کرد: کمک به مدرسه و مشارکت مالی والدین باید در زمان خارج از ثبت‌نام صورت گیرد و هیچ گونه اجباری در اخذ آن وجود نداشته باشد، همچنین والدین باید در ازای مبلغی که پرداخت می‌کنند رسید یا قبض دریافت کنند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات مردم و رئیس ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان زنجان، یادآور شد: مدیر مدرسه باید برای هزینه‌کرد این مبالغ برنامه‌ریزی و آن را به انجمن اولیا و مربیان ارائه کند تا انجمن که نمایندگان منتخب اولیا هستند، آن را بررسی و پس از تصویب انجام شود. مسئولیت نظارت بر چگونگی دریافت مبالغ کمک به مدرسه و هزینه کرد آن برعهده انجمن اولیا و مربیان است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.